وزارت خارجه چین:

مسئولیت نا آرامی و تنش امروز افغانستان متوجه آمریکا است

مسئولیت نا آرامی و تنش امروز افغانستان متوجه آمریکا است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین طی سخنانی، مسئولیت نا آرامی و تشنج امروز افغانستان را متوجه واشنگتن دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وب سایت سفارت چین در آمریکا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین طی سخنانی، مسئولیت نا آرامی و تشنج امروز افغانستان را متوجه واشنگتن دانست.

بر اساس این گزارش، ونبین در نشست خبری روز پنجشنبه گفت: «اکنون، اوضاع در افغانستان، بر سر دوراهی مهمی بین جنگ و صلح و هرج و مرج و نظم است که چالش‌های بزرگی را با خود به همراه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: «گرچه آمریکا اساساً خروج نیروها از افغانستان را تکمیل کرده است، همچنان مسئولیت کمک به این ملت برای حفظ ثبات، توقف تلاطم‌ها و تحقق صلح و بازسازی را بر عهده دارد».

ونبین متذکر شد: آمریکا به عنوان مقصر آغاز مسئله افغانستان، باید مسئولانه رفتار کرده تا روند انتقال آرام (قدرت) در افغانستان را تضمین نماید. آمریکا نباید این مسئولیت را به گردن دیگران انداخته و به سادگی از میدان بگریزد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه افزود: باید تلاش‌هایی در راستای حصول اطمینان از اینکه خروج نیروهای خارجی به تنش و درگیری منجر نخواهد شد، صورت پذیرد.

وی همچنین در خصوص رویکرد چین در خصوص مساله افغانستان تصریح کرد: چین همواره باور دارد که مذاکرات سیاسی تنها راه حل مناسب برای حل مسئله افغانستان است. ما از طرف‌ها می‌خواهیم به مذاکرات مسالمت‌آمیز بازگشته و منافع کشور و مردم (افغانستان) را در اولویت قرار دهند؛ پتانسیل گفت‌وگوهای بین افغانی را حفظ کرده و در راستای بازگشت طالبان به جریان اصلی سیاست، مسیر میانه‌روی را اتخاذ کنند و چارچوب وسیع و گسترده‌ای را برای آینده سیاسی این کشور تدوین کنند و بنیاد صلح پایدار در افغانستان را پایه‌ریزی نمایند.

کد خبر 5253911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شمس AE ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      0 0
      خیلی جالبه زمان ترامپ نه داعشی بود نه طالبان صداش درمیومد و همینکه کشورای تروریست پرور رو کسی آدم حساب میکرد اما الان طالبان بعد اومده دموکراتا چه جونی گرفته بعد میگفتن ترامپ جنگ طلبه...👎🏼