۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵

تا پایان سال جاری؛

۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی خوزستان آسفالت می‌شود

۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی خوزستان آسفالت می‌شود

اهواز- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان از آسفالت یک هزار کیلومتر راه روستایی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلام عباس بهرامی نیا پیش از ظهر امروز شنبه در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای که در بندر امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه روستایی، یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر در قالب طرح ابرار و تکمیل چند پروژه باقی‌مانده از راه و شهرسازی آماده آسفالت است که برنامه‌ریزی شده که در سال جاری یک هزار کیلومتر آسفالت شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: آسفالت این میزان نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که از این میزان ۳۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان به اداره کل ابلاغ شده و سایر اعتبار مورد نیاز توسط استانداری خوزستان تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی خوزستان نیازمند توجه بیشتری هستند، افزود: انتظار می‌رود با توجه به بحث اربعین حسینی (ع) و تردد زائران، اعتبار خاصی برای ایمنی سازی جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی و شلمچه در نظر گرفته شود.

بهرامی نیا به افزایش برداشت محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: کشت پاییزه استان خوزستان در سال گذشته، چهار میلیون تن بود که از اول فروردین تا ١۵ تیرماه امسال کار برداشت و جابه‌جایی آن انجام شد که این رقم امسال به ۵.۵ میلیون تن رسید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: حمل محصول فسادپذیر چغندرقند نیز از ٨٠٠ هزار تن در سال گذشته به یک میلیون و ٣٠٠ هزار تن افزایش یافت و علاوه بر این محصول شاهد افزایش برداشت محصول کلزا و تره بار در استان هستیم.

وی با بیان اینکه با تمهیدات اندیشیده شده جابه‌جایی محصولات کشاورزی استان به خوبی انجام شد، گفت: با توجه به تغییرات جوی امسال شاهد برداشت زودهنگام محصولات کشاورزی در دیگر استان‌های کشور بودیم و به همین دلیل اعزام کامیون به بندر امام خمینی با مشکل مواجه شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: در صورت رفع برخی مشکلات امکان حضور حدود دو هزار کامیون در بندر امام برای جابه‌جایی روزانه ۵۰ هزار تن کالای اساسی وجود دارد.

بهرامی نیا با اشاره به راه‌اندازی نرم‌افزار گپ اظهار کرد: رانندگان با استفاده از این نرم‌افزار از خدمات غیرحضوری در پایانه بندر امام همچون دریافت نوبت و اعلام بار استفاده کنند.

کد خبر 5254512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha