۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۰

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان قزوین خبر داد؛

بیش از ۳۰۰ هزار پرس اطعام علوی در روز عیدغدیر

بیش از ۳۰۰ هزار پرس اطعام علوی در روز عیدغدیر

قزوین- دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر قزوین گفت: بیش از ۳۰۰هزار پرس اطعام غدیر در روز عید غدیر، آزادی ۱۳ زندانی جرایم غیرعمد و برگزاری جشن ازدواج آسان تنها بخشی از برنامه‌های دهه ولایت است.

به گزارش خبرنگار مهر محسن حق شناس در نشست خبری که صبح امروز در آستانه دهه امامت و ولایت در سالن جلسات بنیاد بین المللی غدیر قزوین برگزار شد اظهار کرد: در جهان ۴ واقعه بزرگ بعثت، غدیر، عاشورا و ظهور روی داده و روی خواهد داد که همه اتفاقات جهان به این عوامل گره خورده‌اند.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان قزوین بیان کرد: واقعه قدیر یک نقطه عطف بسیار مهم در تاریخ بشر است، این واقعه به نتیجه رساننده آرزوی تمام انبیا و نقطه اتصال نبوت و امامت است و آینده جهان با برنامه‌ای که پیامبر اسلام در غدیر ترسیم کردند ادامه میابد.

وی بیان کرد: غدیر تنها فرهنگ و رویداد جهان است که ظرفیت پاسخ به تمام وقایع را دارد و نگاه کامل اسلام به حکومت الهی در برابر تمامی انواع حکومت را ترسیم کند.

حق شناس مطرح کرد: واقعه غدیر یک شکست کامل برای نفاق است و همه ما به عنوان پیروان دین مبین اسلام وظیفه داریم بیش از پیش به تبلیغ ولایت امیرمومنان بپردازیم و نیز در این میان رسالت رسانه‌ها مهمتر و پررنگ‌تر و البته سنگین‌تر است.

وی افزود: در این راستا اگر از بیانات اهل بیت بهره ببریم بسیار اثرگذار خواهد بود چرا که امیرمومنان و امام رضا (ع) در خصوص خطبه غدیر خطبه‌هایی دارند که بسیار اثرگذار و راهنما است.

این مسئول عنوان کرد: غدیر یک روز نیست بلکه به آن باید به عنوان یک فرایند نگاه کرد که دین را کامل می‌کند و مقصود نبوت تمام انبیا است، ما نیز باید در تبلیغ ولایت از یکدیگر سبقت بگیریم.

وی به برنامه‌های بنیاد بین المللی غدیر ویژه دهه کرامت اشاره کرد و گفت: ما تلاش می‌کنیم تمامی برنامه‌ها مردم محور و با همراهی عموم باشد و در این میان بنیاد غدیر هم نخ تسبیح و حلقه وصل اتفاقات خواهد بود، البته کار کردن در موضوع قدیر مختص تنها یم دهه نیست و ما تلاش می‌کنیم در تمامی روزها و هفته‌ها طی سال به این موضوع بپردازیم و در همین راستا هم برنامه‌های متعدد بنیاد غدیر انجام می‌پذیرد.


دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان قزوین اذعان کرد: در دهه امامت و ولایت برنامه‌های ویژه ای برپا خواهد شد از جمله جشنواره خوشنویسی غدیر، نشست‌های معرفتی با موضوع غدیر، مسابقات متعدد با موضوع غدیر و ولایت در بستر فضای مجازی، تربیت مربی دوره غدیر، مسابقه ملی خطبه غدیر در بستر فضای مجازی، تبیین محتوای غدیر و کار ویژه در این زمینه، تأمین اقلام فرهنگی برای هیئات مذهبی در سراسر استان، تأمین بخشی از هزینه‌های جشن‌های غدیر که با همراهی مردم برای مردم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تقویت صندوق‌ها و وام‌های غدیری، پیاده روی شادی در سه شهرستان قزوین، البرز و آبیک، آزادسازی ۱۳ زندانی جرایم غیر عمد، بیش از ۳۰۰ هزار پرس اطعام غدیر در روز عید غدیر، مسابقه خطبه غدیر ویژه دانشجویان، مسابقه ویژه دانش آموزان در بستر برنامه شاد و هزاران ریز برنامه دیگر، فضاسازی شهری، اهدای جهیزیه و برگزاری جشن ازدواج آسان از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

حق شناس یادآور شد: جامعه ما به واسطه کرونا و مشکلات اقتصادی آسیب‌های زیادی دیده و برپایی مراسمات شاد حلال مناسب با مفاهیم اسلامی یک لازمه مهم است که باید به آن دقت شود.


کد خبر 5254635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha