۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۵۷

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری کل آذربایجان‌شرقی:

بلوک بندی اراضی کشاورزی برای جلوگیری از تغییر کاربری ضروری است

 بلوک بندی اراضی کشاورزی برای جلوگیری از تغییر کاربری ضروری است

تبریز- سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: جهاد کشاورزی استان برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، آنها را شناسایی و بلوک‌بندی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کل آذربایجان شرقی، احمد موقری روز شنبه در جلسه رفع معضلات و نواقص عدم اجرای صحیح تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی مصوب ۱۳۷۴ با اصلاحات ۱۳۸۵ افزود: جهاد کشاورزی استان باید مناطقی که بیشتر مورد توجه افراد سودجو و فرصت‌طلب قرار می‌گیرد را شناسایی و با بلوک‌بندی آن مناطق و فعال‌سازی گشت‌های شبانه‌روزی و نظارت مستمر از لحاظ کمی و کیفی مانع از فعالیت این افراد شود.

وی با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی باید گزارش اقدامات خود را از حیث تعداد و مناطق بلوک بندی شده به دادگستری اعلام و ارسال کند، اظهار داشت: به دلیل همکاری بین بخشی دادگستری و سایر سازمان‌های دولتی، کارنامه خوبی در پیشگیری از تغییر کاربری اراضی و باغ‌ها در استان در سال‌های گذشته به ثبت رسیده است و این روند با جدیت دنبال می‌شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به افزایش روزافزون تغییر کاربری در اراضی زراعی در سال‌های گذشته، اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب ۱۳۷۴ و اصلاحات ۱۳۸۵ در آذربایجان شرقی از سال ۱۳۹۸ مورد توجه دادگستری استان قرار گرفت.

موقری، ادامه داد: اقدامات مؤثر و چشمگیری در راستای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تأمین امنیت غذایی انجام شده است.

کد خبر 5254873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha