۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۲

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

تفاوت‌های بین‌نسلی به رسمیت شناخته شود

تفاوت‌های بین‌نسلی به رسمیت شناخته شود

مشهد ـ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تفاوت‌های بین نسلی باید به رسمیت شناخته شود و نسل جوان در ارتباط با دغدغه‌های خود، گفت‌وگویی مؤثر در سطح خانواده و جامعه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار ظهر یکشنبه در وبینار «افتتاحیه اجرای طرح توانمندسازی سفیران فرهنگی دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور»، با بیان این‌که هدف از آموزش این مهارت‌ها انسجام خانواده و اجتماع است، اظهار کرد: انسجام اجتماعی و مسئله‌یابی یکی از مأموریت‌های معاونت امور زنان و خانواده در حوزه خانواده است.

وی با بیان این‌که نقص در مهارت‌های ارتباطی در خانواده یکی از مشکلات اصلی در کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: در دنیا نیز اختلالات ارتباطی به‌عنوان یک معضل برای زندگی همزیستی خانوادگی و اجتماعی مطرح می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به همکاری‌های این معاونت با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای حل این مشکل اشاره کرد و گفت: اکنون در هفته‌های پایانی دولت دوازدهم، این طرح‌ها به نتیجه رسیده و امیدواریم دولت آینده نیز بتواند این طرح‌ها را استمرار دهد.

دانشجویان، هدف اصلی طرح توانمندسازی اجتماعی

وی، توجه به مهارت‌های خوب زیستن، تفکر خلاق، مهارت‌های ارتباطی، گفت‌وگو، تاب‌آوری اجتماعی و مهارت‌های مرتبط با تاب‌آوری در شرایط سخت و دشوار اجتماعی و اقتصادی را از موضوعات کلیدی و کاربردی برای جامعه دانست و تصریح کرد: گروه دانشجویان به‌عنوان گروه مرجع می‌توانند بر روی همسالان خود تأثیرگذاری بالایی داشته باشند زیرا این گروه، هدف اصلی طرح توانمندسازی هستند.

ابتکار با بیان این‌که دانشجویان می‌توانند در این زمینه جریان‌های اجتماعی ایجاد کنند، افزود: برای داشتن همزیستی مفید در جامعه که شاد زیستن و دستیابی به اهداف فردی، خودشکوفایی و اهداف کلان اجتماعی از ملاک‌های آن به شمار می‌رود، نیاز به مهارت‌هایی داریم که شاید آموزش این مهارت‌ها باید از دوره ابتدایی و از درون خانواده آغاز شود.

وی به غفلت‌های صورت گرفته در این حوزه اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم به این خلأ و غفلت رخ داده توجه کنیم و با شناساندن این توانایی به دانشجویان، بتونیم این توانمندی‌ها را در سطح فردی و اجتماعی گسترش دهیم.

تفاوت‌های بین‌نسلی به رسمیت شناخته شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: موضوع گفت‌وگوی بین نسلی یکی از موضوعات مهم فعالیت‌های معاونت در این دوره بوده است، باید تفاوت‌های بین نسلی به رسمیت شناخته شود و اجازه دهیم نسل جوان در ارتباط با دغدغه‌هایی خود، گفت‌وگویی مؤثر در سطح خانواده و جامعه داشته باشد.

وی، نبود گفت‌وگو در کنش‌های اجتماعی و بروز سوءتفاهم را یک مشکل اجتماعی ارزیابی و بیان کرد: این سوءتفاهم و قهر، ناشی از اعتقادات، نگرانی‌ها، عدم تحقق مطالبات، عدم تحقق گفت‌و گو، عدم انتقال کامل مفاهیم بین دو طرف و حتی انتقال اخبار می‌شود از این رو موضوعی محوری و ضروری برای جوامع است.

ابتکار به برگزاری دوره‌های ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در ۱۰۰ نقطه آسیب‌پذیر کشور اشاره و ابراز کرد: طرح گفت‌وگوی ملی خانواده طی چهار سال گذشته اجرا شد که هدف اصلی این طرح، ارتقای مهارت‌های ارتباطی و گفت‌وگو در بین جوانان و خانواده‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام و برگزاری طرح سفیران فرهنگی نباید به یک دوره محدود شود و در دولت آینده نیز شاهد استمرار آن باشیم زیرا گسترش این مهارت‌ها یک ضرورت فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی در جامعه است.

کد خبر 5255546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha