۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۱۵

در سالگرد نسل کشی در بوسنی و هرزگوین؛

اردوغان: این لکه سیاه در تاریخ اروپا و بشریت فراموش نخواهد شد

اردوغان: این لکه سیاه در تاریخ اروپا و بشریت فراموش نخواهد شد

رئیس جمهور ترکیه به مناسبت سالگرد نسل کشی مسلمانان در بوسنی و هرزگوین گفت که این لکه ننگ هیچگاه از پیشانی اروپا و بشریت پاک نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در یک پیام ویدئویی به مناسبت بیست و ششمین سالگرد نسل‌کشی» «سربرنیتسا» در بوسنی و هرزگوین اعلام کرد که کشورش اجازه نخواهیم داد که این لکه سیاه در تاریخ اروپا و بشریت به فراموشی سپرده شود.

بر اساس این گزارش، اردوغان با تاکید بر اینکه ترکیه مانند گذشته همچنان در کنار مسلمانان بوسنی و هرزگوین خواهد ایستاد، گفت: اگرچه ۲۶ سال می‌گذرد، اما زخم‌های وارد شده به سربرنیتسا همچنان تازه است و هر پیکر جدیدی که پیدا می‌شود، آن روزها را زنده می‌کند.

اردوغان همچنین با گرامیداشت یاد «علی عزت بگوویچ»، رهبر بوسنی و هرزگوین در اواخر دهه نود تاکید کرد که ترکیه نسل‌کشی سربرنیتسا را فراموش نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: ثبات هر منطقه در داخل، برای بوسنی و هرزگوین و ثبات این کشور نیز برای کل اروپا به ویژه بالکان ضروری است.

کد خبر 5255678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      3 0
      بله نسل کشي ارامنه روت سياه
    • ایرانی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      1 0
      جالبه در هرجای دنیا مسلمانان مورد ظلم قرار میگیرن ایران اولین کشوری است که پیشگام در دفاع از انهاست ولی به لطف دیپلماسی ضعیف و ناکارآمد لیبرالها که نگران اخم غرب هستند بعد از آرامش ترکیه و عربستان و...خود را منجی و مدافع آنها معرفی میکنندو بهره سیاسی واقتصادی میبرن!!!
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      3 0
      با سلام ترکیه نسل کشی ارامنه را هم فراموش نکنید خود اردوغان لکه ننگ تاریخ است ترکیه به رهبری اردوغان با تشکیل تروریست های تکفیری کشور مسلمان سوریه را به خاک وخون کشید و الان دارد با انتقال آنها به یمن و افغانستان منطقه را دچار مشکلات بیشمار کند ننگ بر اردعان
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      0 0
      اردوغان سوریه را کرد داغان و این جنایت هیچگاه فراموش نخواهد شد.