۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۳

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین:

۱۵ تخت بیماران مغز و اعصاب به ظرفیت بیمارستان رازی افزوده می‌شود

۱۵ تخت بیماران مغز و اعصاب به ظرفیت بیمارستان رازی افزوده می‌شود

قزوین- مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: تعداد ۱۵ تخت ویژه نورولوژی جهت افزایش خدمت به مردم استان قزوین به ظرفیت درمانی بیمارستان رازی قزوین افزوده می‌شود.

گزارش خبرنگار مهر محمدصادق بابایی در نشست خبری که ظهر دوشنبه به مناسبت هفته تأمین اجتماعی برگزار شد اظهار کرد: مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی دارای ۲ بیمارستان و ۸ مرکز درمانی در سطح استان قزوین است که خدمات خود را به بیماران سرپایی و بستری ارائه می‌دهند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین با بیان این موضوع که ۷۵۰ مرکز درمانی با سازمان تأمین اجتماعی استان طرف قرارداد هستند گفت: در بسیاری از این مراکز و در بیش از ۸۰ درصد مراکز درمانی ما در حال حاضز نسخ الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و پیش بینی می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن این میزان به صورت ظرفیت ۱۰۰ درصدی انجام شود.

وی تاکید کرد: نسخه الکترونیک و کارت هوشمند سلامت در تکمیل پرونده سلامت مردم و پیگیری روند درمان و سلامت تأثیر گذار است و می‌تواند کمک قابل توجهی به پیشرفت سیستم درمانی کشور داشته باشد چرا که بهره وری و کیفیت درمان را افزایش می‌دهد

وی با بیان این نکته که سال جاری ۱۵ تخت نورولوژی به ظرفیت بیمارستان رازی قزوین اضافه می‌شود بیان کرد: این خدمت در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد و در حال حاضر پرستاران ویژه این تخت‌ها نیز در حال گزینش هستند.

وی تصریح کرد: هم‌چنین ۴ دستگاه ونتیلاتور در بیمارستان رازی و بیمارستان تاکستان و دستگاه‌های چیلر برای این بیمارستان‌ها جهت تهویهٔ هوا تهیه شده است، بدیهی است در شرایط فراگیری بیماری کرونا این امکانات قابل توجه هستند.

بابایی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا تاکنون به ۶ هزار و ۴۹۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های رازی و تاکستان خدمت ارائه شده که در همین راستا سومین دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان رازی تهیه شده است.

این مسؤول در پایان تأکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی در سال‌های گذشته در حوزهٔ پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر کمتر ورود کرده است، اما اخیراً برنامهٔ خوبی تحت عنوان طرح غربالگری سالمندان با موضوع سرطان‌های گوارشی و درگام بعدی سرطان پستان که شایع‌ترین نوع سرطان هستند و بیماری‌های مزمن نظیر دیابت در سازمان در حال اجرا است که این رویکرد به خصوص بین سالمندان مورد بررسی و انجام خواهد گرفت.

کد خبر 5256419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha