۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۰۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

چالش آلایندگی هوای اراک هوشمندانه پیگیری شود

چالش آلایندگی هوای اراک هوشمندانه پیگیری شود

اراک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در سال جاری ۳۸ روز آلوده را در اراک داشتیم که بالاتر از حد استاندارد است و حل این معضل نیازمند پیگیری و حمایت هوشمندانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید محمد جمالیان ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تعداد روزهای آلوده هوای شهر اراک میزان اهمیت اقدامات هوشمند در رفع این چالش را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی افزود: در سال جاری ۳۸ روز آلوده را در شهر اراک داشتیم که این تعداد آن هم در فصل گرم سال بالاتر از حد استاندارد است و حل این معضل نیازمند پیگیری و حمایت هوشمندانه است.

وی افزود: با توجه به مرجعیت علمی دانشگاه و اهمیت آلودگی هوا در شهرستان اراک، مأموریت ویژه ای با عنوان پروپوزال آلودگی هوا را دانشگاه علوم پزشکی اراک بر عهده دارد که به دلیل نداشتن بودجه و زیرساخت لازم اجرای این طرح ناکام مانده است.

جمالیان در ادامه گفت: پروپوزال مربوطه توسط همکاران با تجربه به صورت کامل نگاشته شده و در این امر همکاران و اساتید دانشگاه تهران نیز همکاری خوبی را با دانشگاه علوم پزشکی اراک داشته‌اند که به محض حمایت مالی از این طرح، اجرای آن را آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به ارتقای سه پله‌ای دانشگاه علوم پزشکی اراک در سامانه ژئومتریک، تاکید کرد: امیدواریم همانطور که جایگاه دانشگاه علوم پزشکی اراک در سامانه‌های متفاوت و با همکاری اعضای هیئت علمی و معاونت پژوهش دانشگاه در حال ارتقا و پیشرفت است، بتوانیم با حمایت‌های معاونت تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در اجرای طرح آلودگی هوا نیز کارنامه قابل قبولی ارائه کنیم.

کد خبر 5256833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha