با طرح ادعاهای قدیمی؛

آمریکا خواستار خروج شرکت ها از «سین کیانگ» چین شد

آمریکا خواستار خروج شرکت ها از «سین کیانگ» چین شد

آمریکا در ادامه خصومت های خود با چین، به شرکت های فعال در سین کیانگ هشدار داد که در صورت خارج نشدن از این منطقه با اقدامات تنبیهی واشنگتن مواجه می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آمریکا با متهم کردن مجدد چین به جنایت علیه بشریت از شرکت های فعال در سین کیانگ خواست تا فعالیت خود را در این منطقه متوقف کرده و از این منطقه خارج شوند.

آمریکا مدت هاست که چین را متهم به نسل کشی و نقض حقوق بشر در سین کیانگ می کند.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده نسبت به افزایش خطرات برای شرکت های تجاری در سین کیانگ هشدار داده و اعلام کرده که این شرکت ها ممکن است بر اساس قوانین آمریکا تحت پیگرد قرار بگیرند.

آمریکا راهنمای جدیدی را درباره مشاغل و کسب کار در خارج از مرزهای ایالات متحده منتشر کرده که در آن ادعا شده شواهد رو به رشدی در مورد کار اجباری و همچنین سایر موارد نقض حقوق بشر و نظارت سر زده وجود دارد.

در این راهنما آمده است: کسانی که مایل به تجارت در سین کیانگ هستند باید نسبت به خطرات احتمالی در ارتباط با توسعه ابزارهای نظارتی، تأمین کالاها و نیروی کار از سین کیانگ - یا هرجای دیگر در امتداد زنجیره تامین در چین - مراقب باشند.

کد خبر 5257756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      6 0
      با هر ایده ائی بدلیل حمایت از مسلمین در برابر کفار متشکریم
      • ایرانی IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
        0 0
        اره امریکا دلش میسوزه برای مسلمانان چین امریکا بابت حقوقی هم که به تو میدهدبرای نوشتن نظر از روی دلسوزی نیست منافع ملیش را در نظر میگیره
    • بهمن IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      1 2
      چین هم باید شرکت های امریکایی که در کشتار مردم در کشورهای ازاد دخالت می کنند تحریم کند وازتجارت در کشور چین جلو گیری نمایید