۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۳۶

استاندار گیلان خبر داد؛

انعقاد قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی علوم پزشکی گیلان و قرارگاه خاتم

انعقاد قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی علوم پزشکی گیلان و قرارگاه خاتم

رشت- استاندار گیلان با اشاره به قرارداد همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، گفت: حجم ریالی این قرارداد بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر پنج شنبه در آئین تبادل قرارداد همکاری فی مابین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به احداث پروژه‌های اثرگذار در حوزه درمان و بهداشت، گفت: با وجود محدودیت‌های کرونایی، اما به لحاظ تقویت و تکمیل زیرساخت‌ها و تجهیز امکانات به بیمارستان‌های گیلان اقدامات خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: ۶۰۰ تخت بیمارستانی به مراکز درمانی دولتی استان گیلان اضافه شده که میزان اثرگذاری آنها در دوران کرونا قابل توجه است.

استاندار گیلان با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در ایام کرونا، اضافه کرد: تجهیز تخت‌های ای سی یو، سی تی اسکن و ام آر ای و اکسیژن سازهایی که برای بیمارستان‌های تازه تأسیس بود، در دوران پیک کرونا قابل تقدیر است.

زارع با بیان اینکه گیلان به جهت داشتن موقعیت جغرافیایی ویژه همواره میزبان گردشگران و مسافران در فصول مختلف است، افزود: درصدی از مبتلایان و بیماران و بستری‌ها افراد غیربومی هستند که در طول ۱۷ ماه گذشته، همه مراجعه کنندگان در مراکز درمانی خدمات دریافت کردند.

وی با اشاره به جزئیات قرارداد بین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و قرارگاه سازندگی خاتم، بیان کرد: حجم ریالی این قرارداد بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است.

استاندار گیلان با ابراز امیدواری مبنی بر تکمیل و اجرای این قرارداد در موعد مقرر، گفت: تاکنون ۵۰ میلیارد تومان این قرارداد تأمین اعتبار مشخص دارد و امیدوارم در مهلت زمانی مقرر و با حمایت دولت به سرانجام برسد.

گفتنی است؛ که به موجب این قرارداد مرکز آموزشی درمانی ۳۵۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان پورسینا رشت احداث و دانشکده پزشکی سایت لاکان نیز تکمیل می‌شود.

کد خبر 5258746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha