۷ مرداد ۱۳۸۶، ۱۸:۰۹

آوای موسیقی عرفانی دف در سنندج طنین انداز می شود

آوای موسیقی عرفانی دف در سنندج طنین انداز می شود

سنندج - خبرگزاری مهر: سومین جشنواره کشوری دف نوای رحمت روزهای هشتم و نهم شهریور ماه سال جاری در سنندج برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سومین جشنواره کشوری "دف نوای رحمت: گرامیداشت یاد و خاطره "خلیفه میرزا آغا غوثی" دف نواز چیره دست کشوری با حضور برترین های این رشته پس از برگزاری دو دوره موفق استانی و منطقه ای شهریور ماه سال جاری به مدت دو روز در سنندج برگزار می شود.

محمد شریف شریفی بسط و گسترش این ساز عرفانی در کشور، گردآوری نوازندگان دف در خاستگاه این ساز، جذب، پرورش و معرفی استعدادهای هنری در عرصه هنر متعهد و تاکید بر خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای تعالیم اسلامی را از اهداف این جشنواره بر شمرد.

وی همچنین استفاده از تجربیات اساتید فن و تجلیل از پیشکسوتان این عرصه را از دیگر اهداف جشنواره ذکر نمود.

شریفی خاطرنشان کرد: این جشنواره در دو مقطع سنی 12 تا 18 سال و 18 سال به بالا برگزار می شود و شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در دو قالب تک نوازی و گروه نوازی به نمایش بگذارند.

به گفته رئیس حوزه هنری استان کردستان گروه های شرکت کننده می توانند از یک الی دو ساز سنتی هم در گروه نوازی استفاده نمایند.

این جشنواره با همکاری استانداری کردستان، سازمان ملی جوانان استان، صدا و سیمای مرکز کردستان، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و سازمان آموزش و پرورش استان برگزار می شود.

علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را در قالب سی دی یا کاست تا تاریخ 25 مرداد ماه به حوزه هنری استان کردستان واقع در سنندج، خیابان فلسطین، حوزه هنری استان کردستان ارسال نمایند.

کد خبر 525880

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha