دبیرکل اتحادیه عرب:

انصراف «حریری» از تشکیل دولت لبنان تبعات خطرناکی دارد

انصراف «حریری» از تشکیل دولت لبنان تبعات خطرناکی دارد

دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به انصراف «حریری» از تشکیل کابینه جدید لبنان تأکید کرد: این اقدام تبعات خطرناکی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب به انصراف «سعد الحریری» از تشکیل کابینه جدید لبنان واکنش نشان داد. درهمین ارتباط، او گفت: من از تصمیم سعد الحریری ناامید شدم.

بر اساس این گزارش، ابوالغیط افزود: تبعات انصراف سعد الحریری از تشکیل کابینه جدید لبنان می‌تواند برای آینده اوضاع این کشور خطرناک باشد. درحال حاضر، جامعه بین المللی باید به کمک به لبنان پایبند باشد.

پیش از این نیز ریاست جمهوری لبنان در واکنش به استعفای سعد الحریری با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که وی برای بررسی امکان ایجاد تغییرات (در فهرست پیشنهادی کابینه) آمادگی نداشت.

در متن این بیانیه همچنین آمده است: عدم توافق نخست وزیر مکلف با رئیس جمهور نشان دهنده این واقعیت است که او پیش‌تر تصمیم به استعفا گرفته بود. در بیانیه صادر شده از کاخ بعبدا ذکر شده است که رئیس جمهور لبنان به زودی موعد گفتگو با پارلمان لبنان برای حل چالش کنونی در کشور را مشخص خواهد کرد.

گفتنی است که سعد الحریری مأمور به تشکیل کابینه لبنان روز گذشته از مأموریت خود انصراف داد. وی با حضور در یک کنفرانس خبری در این رابطه اظهار داشت: با میشل عون رئیس جمهور دیدار داشتم، هر دو درباره تشکیل کابینه، رایزنی و مشورت کردیم.

وی افزود: در گفتگوها اصلاحاتی نیز درباره فهرست پیشنهادی برای تشکیل کابینه انجام شد. اما پیداست که در مواضع تغییری ایجاد نشده است و نتوانستم با میشل عون به توافق برسم، زیرا او پیشنهاداتی درباره ساختار کابینه داشت که نتوانستم بپذیرم.

گفتنی است، لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است. این کشور در تاریخ چهارم آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد ۹۹) شاهد وقوع انفجاری مهیب در بندر بیروت بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح در پی داشت.

کد خبر 5258890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دکتر سید سجاد هاشمی نسبdrhashminsab@g IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      مشخص بود بعداز استعفای حریرب اغتشاشخواهد شد چرا مسئولین خودرا اماده نکرده بودند