۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۶

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

میزان بارش های تابستانه در قصرقند به مرز ۵۰ میلی متر رسید

میزان بارش های تابستانه در قصرقند به مرز ۵۰ میلی متر رسید

زاهدان - مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت مونسون هند در چند روز اخیر شدت گرفته و از قصرقند در جنوب استان ۴۹ میلی متر باران گزارش شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس گزارش‌های محلی سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌های تابستانه در سیستان و بلوچستان حداقل ۴۰ محور مواصلاتی را مسدود کرده و بسیاری از رودخانه‌های محلی را پس از مدت‌ها جان بخشیده است.

محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بارش‌ها در ۷۲ ساعت گذشته قدری تشدید شد و در این مدت از بیش از ۴۵ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی باراندگی گزارش شده است.

وی افزود: همانطور که انتظار می‌رفت فعالیت مونسون هند در چند روز اخیر شدت گرفت و از قصرقند در جنوب استان سیستان و بلوچستان ۴۹ میلی متر باران گزارش شد.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر قصرقند از ایستگاه‌های «هلنچکان» قصرقند ۴۰، «چانف» نیکشهر ۳۳، «ساربوک» قصرقند ۲۷ و چاهان نیکشهر ۲۶.۵ میلی متر بارش گزارش شده است.

وی گفت: سامانه مونسون هند در ۲ هفته اخیر بیش از ۱۵ شهرستان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته و در حدود ۸۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی فعالیت کرده است.

حیدری تصریح کرد: بارش‌های همرفتی مونسون در برخی نقاط استان منجر به آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جریان یافتن رودخانه‌ها شده است.

وی افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی همچنان فعالیت مونسون هند به ویژه در بعدازظهرها و شب‌ها ادامه دارد.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: عمده فعالیت این سامانه در مناطق جنوب شرق، جنوب، نواحی مرکزی و ارتفاعات نواحی مرکزی خواهد بود.

حیدری اضافه کرد: توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه از قرارگیری در فضای باز به شدت اجتناب و از هر گونه صعود به ارتفاعات، حتی ارتفاعات کوتاه به سبب خطر برخورد صاعقه خودداری شود.

وی تصریح کرد: به دامداران نیز توصیه می‌شود در ساعات بعدازظهر از چرای دام‌ها در مراتع مرتفع خودداری کنند.

کد خبر 5259668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha