۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۸:۱۹

مدیرکل آموزشی بنیاد شهید در گفتگو با مهر:

ارائه خدمات به فرزندان شاهد به جنسیت و ملیت شهید بستگی ندارد

ارائه خدمات به فرزندان شاهد به جنسیت و ملیت شهید بستگی ندارد

مدیرکل آموزشی بنیاد شهید گفت: تنها ملاک ارائه خدمات به فرزندان شاهد و ایثارگر وجود پرونده والدین آن ها در بنیاد است و جنسیت، قومیت و ملیت شهید در ارائه خدمات تاثیری ندارد.

محمدعلی فقیه مدیرکل آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که آیا به فرزندان شهدای سلامتی که مادران آنها شهید خدمت شده‌اند خدمات یکسان ارائه می‌شود یا خیر گفت‌: تنها شرط ما این است که پرونده شهید مذکور در بنیاد شهید ایجاد شده باشد تا بتوانیم بر اساس سامانه سجایا به ارائه خدمات متعدد بپردازیم.

وی تاکید کرد: این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که کمیته تشخیص مصادیق شهدا برای شهید مدنظر برگزار شده باشد.

فقیه تصریح کرد: ما کاری با جنسیت، قومیت، ملیت و غیره نداریم و به محض اینکه پرونده شهید در بنیاد شهید ایجاد شود، فرزند شهید در زمره دریافت خدمات قرار می‌گیرد حال چه مادرش شهید باشد و چه پدرش.

وی در پاسخ به این سوال که سن اغلب فرزندان شاهد و ایثارگر از مرحله مدرسه گذشته است و آیا نوه و نتیجه‌های خانواده‌های شاهد و ایثارگر امکان ثبت‌نام در مدارس شاهد را دارند یا خیر، بیان کرد: هنوز سن فرزندان این عزیزان به طور کامل از دوران تحصیل در مدرسه عبور نکرده است. چراکه ما هنوز شهدای جدید حرم، سلامت و غیره را داریم که فرزندان آنها از خدمات مدارس شاهد استفاده می‌کنند.

وی افزود: جانبازان زیر ۲۵ درصد نیز بر اساس قانون به این گروه اضافه شده‌اند و به طور کلی گروه هدف ما در این مدارس کاهش نیافته است.

فقیه ابراز داشت: در ثبت نام این مدارس شیوه نامه ثبت نام وجود دارد که در آن امتیازاتی وجود دارد که طبق آن ثبت نام در مدارس شاهد انجام می‌شود. براساس این شیوه نامه خانواده شهدا، جانبازان بالای ۷۰ و ۵۰ درصد بدون هیچ گونه شرطی ثبت نام می‌شوند.

مدیرکل آموزشی بنیاد شهید گفت: پس از آن اگر مدارس جا داشته باشند، امتیاز آنها به ثبت نام نوه‌ها و نتیجه‌های این عزیزان تعلق می‌گیرد.

فقیه در پاسخ به این سوال که آیا بنیاد شهید برنامه‌ای برای افزایش تعداد مدارس شاهد دارد یا خیر بیان کرد: طبق قانون هر زمان نیاز به مدارس شاهد بیشتری باشد، بنیاد شهید باید تعداد این مدارس را افزایش دهد اما هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم.

کد خبر 5261081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha