۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۸

مدیرکل ارشاد استان یزد خبر داد؛

برگزاری چهارمین دوره کتاب سال یزد/رقابت ۲۹ اثر در مرحله نهایی

برگزاری چهارمین دوره کتاب سال یزد/رقابت ۲۹ اثر در مرحله نهایی

یزدـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری چهارمین دوره کتاب سال یزد، یادمان شهید صدوقی، خبر داد و گفت: داوری آثار انجام شده و به زودی مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

مجید جوادیان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دوره کتاب سال یزد، یادمان شهید صدوقی، با هدف بازنمایی آخرین دستاوردهای حوزه چاپ و نشر کتاب طراحی شده که بعد از انتخاب یزد به عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران، ضرورت گسترش و تثبیت این رویداد بیش از گذشته احساس شد.

وی بیان کرد: بر این اساس امسال چهارمین دوره کتاب سال یزد توسط خانه فرهنگ صدوقی با همکاری خانه کتاب و ادبیات کشور و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می‌شود.

جوادیان زاده با تاکید بر اینکه در استان یزد در حوزه چاپ کتاب نیاز به الگو، رقابت و رویداد داریم افزود: افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند باید رقابت سازنده داشته باشند و بتوانند از تجربیات مفید و موثر یکدیگر استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: این رویداد مهم امسال نیز با این رویکرد برگزار شد و پس از نشر فراخوان، تا اول تیرماه ۷۵۲ اثر به دبیرخانه ارسال شد که در تاریخ ۱۵ تیرماه با طی سه مرحله، ۲۹ کتاب به مرحله نهایی معرفی شد.

وی با بیان اینکه خانه کتاب و ادبیات ایران، مسئولیت داوری آثار را بر عهده داشته است، عنوان کرد: داوران کتاب سال استان یزد، همان داوران کتاب سال کشور و مورد وثوق جامعه فرهنگی و ادبی کشور هستند.

جوادیان زاده اظهار داشت: کتاب‌های ارسال شده به دبیرخانه چهارمین دوره کتاب سال یزد در گروه‌های دوازده گانه از جمله ادبیات، کلیات، تاریخ، جغرافیا، روان‌شناسی، فلسفه، علوم کاربردی و … داوری شدند.

وی افزود: قرار بود مراسم اختتامیه ۱۶ تیرماه برگزار شود اما با توجه به شیوع کرونا، به احتمال زیاد این مراسم طی چند روز آینده و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

کد خبر 5264575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha