۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۴

امام جمعه خلخال:

عشایر در صحنه تولید بی‌ادعا حاضر هستند

عشایر در صحنه تولید بی‌ادعا حاضر هستند

خلخال- امام جمعه خلخال گفت: عشایر غیور در صحنه تولید و خوداتکایی اقتصادی بی‌ادعا حاضر و آماده هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسدی شامگاه شنبه در دیدار با عشایر دامنه‌های کوه عجم و باغرو در خلخال اظهار کرد: یکی از کانون‌های تولید و اشتغال مولد در کشور قشلاقات و ییلاقات جامعه عشایری است که بخش عظیمی از تولید محصولات لبنی به همت آنها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنار تولید، جامعه عشایری در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب همواره حاضر و مهیا بودند به گونه‌ای که با تقدیم ۴۰ شهید در منطقه خلخال، عشایر دین خود را به انقلاب به شایستگی ادا کردند.

امام جمعه خلخال گفت: امروز عمده مشکلات جامعه عشایری نبود آب شرب و همچنین ضرورت راه دسترسی مناسب و ارتباطات صحیح همراه با تأمین پنل‌های خورشیدی در جهت روشنایی مناسب فضاهای جامعه عشایری است که انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان در این زمینه پیشقدم بوده و نیاز جامعه عشایری را برطرف کنند.

اسدی افزود: جامعه عشایری منطقه خلخال نیز در کنار جامعه عشایری سایر مناطق استان همواره در حد بضاعت و توان خود سعی در خوداتکایی اقتصادی کشور داشتند به طوری که در ۳۰ قشلاق و ییلاق بیش از ۶ هزار جمعیت عشایری با یک‌هزار و ۲۰۰ خانوار فعالیتی سازنده و مثبت دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: این جمعیت قانع و در عین حال به مصمم در مسیر تولید و تقویت نظام ارزش افزوده است و حضور به موقع آنها در مناطق ییلاقی و قشلاقی خود مبین مشارکت بالای آنها در عرصه‌های تولیدی، اقتصادی و همچنین توان‌افزایی کشور در بخش‌های مختلف است.

در این بازدید رئیس امور عشایری خلخال نیز به تولیدات متنوع عشایری خلخال اشاره کرد و ادامه داد: ۲۱۰ تن گوشت، ۸۷۰ تن شیر و بیش از ۵۵۰ تن پشم به همت جامعه عشایری خلخال تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

سعید زهتاب اضافه کرد: با فراهم شدن تانکر عملیات آبرسانی به جامعه عشایری در اولویت قرار گرفته و تلاش بر حمایت و پشتیبانی از این قشر شریف است.

وی بیان کرد: در کنار حل مشکل آب شرب عشایر غیرتمند، با تأمین و تهیه پنل‌های خورشیدی به صورت چمدانی سعی کردیم تا مشکل کمبود انرژی آنها را نیز رفع کنیم.

رئیس امور عشایری خلخال اظهار کرد: در تقویت راه ارتباطی نیز با همکاری راهداری در کنار بازگشایی مسیرها، ترمیم و روکش آسفالت در این مسیرها در اولویت قرار گرفته است.

در این مراسم به پاس قدردانی از مجاهدت ۴۰ شهید جامعه عشایری خلخال، امام جمعه این شهرستان با حضور در منزل یکی از خانواده‌های شهدای جامعه عشایری از مجاهدت‌های فرزندان آنها در دفاع از انقلاب قدردانی کرد.

کد خبر 5265117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha