۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۰۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام:

شهرستان دره‌شهر شرایط بحرانی به لحاظ شیوع ویروس کرونا دارد

شهرستان دره‌شهر شرایط بحرانی به لحاظ شیوع ویروس کرونا دارد

ایلام-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: شهرستان دره‌شهر در جنوب استان ایلام شرایط بحرانی به لحاظ شیوع ویروس کرونا دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کریمیان بعدازظهر دوشنبه در جلسه ستاد کرونای ایلام از تلاش و اهتمام و مجموعه اعضای ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف و مجموعه خدوم حوزه‌های بهداشت و درمان سطح استان تقدیر کرد و اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا در کشور روندی افزایشی دارد و در استانمان روند مبتلایان و بستری‌ها نیز به تبع روندی افزایشی دارد.

وی افزود: به دلیل کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه، شیوع بیماری کرونا نیز افزایش یافته است.

کریمیان تصریح کرد: در این شرایط حساس و روند افزایشی مبتلایان و بستری‌ها در سطح استان، لازم است دستگاه‌ها و ارگان‌ها و سازمان‌ها بیش از گذشته در کنار دانشگاه علوم پزشکی باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اضافه کرد: همکاری، همدلی و تعامل دستگاه‌ها و ارگان‌ها و رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه به همکاران ما انگیزه و توان خدمت بیشتری می‌دهد که در برابر بیماری کرونا احساس خستگی و فرسودگی نکنند.

کریمیان عنوان کرد: روند واکسیناسیون در سطح کشور تسریع یافته و در حال حاضر آمار افراد واکسینه افزایشی است و در استان ایلام نیز به تبع این امر مشهود بوده و لذا برای انجام واکسیناسیون به همکاری و مساعدت دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف نیازمند هستیم.

وی بیان کرد: شهرستان دره‌شهر شرایط بحرانی به لحاظ شیوع بیماری کرونا دارد و وضعیت آن حتی از شهرستان مهران بیشتر نگران کننده است.

وی اضافه کرد: لازم است در این راستا با همراهی و تعامل همگانی برای کاهش آمار مبتلایان و بستری‌ها در این شهرستان و برون‌رفت از وضعیت قرمز نهایت تلاش خود را به کار گیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان کرد: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۴۲ هزار و ۸۰۳ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۸۱۸ نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: همچنین در حال حاضر تعداد ۱۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت‌های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۴۰ هزار و ۷۸۰ مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته‌اند.

کد خبر 5266371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha