۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۱

استاندار البرز:

هفتمین مرکز یون‌درمانی دنیا در البرز راه‌اندازی می شود

هفتمین مرکز یون‌درمانی دنیا در البرز راه‌اندازی می شود

کرج - استاندار البرز با بیان اینکه هفتمین مرکز یون‌درمانی دنیا در البرز راه‌اندازی می‌شود، گفت: تست تجهیزات این مرکز انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله شهبازی ظهر سه‌شنبه در مراسم تست تجهیزات مرکز یون درمانی در البرز که با حضور صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و سفیر اتریش در ایران صورت گرفت، با تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: در واقع پیشرفت این پروژه بزرگ و آغاز تست تجهیزات این مرکز ملی عید دیگری را برای مردم ایران رقم زد و در آینده شاهد تأثیرات شگرف آن خواهیم بود.

وی بیان کرد: تجهیزات مرکز یون درمانی کار مشترکی بین ایران و اتریش است که طی مدت‌زمان کمی به مرحله راه‌اندازی رسید.

استاندار البرز تصریح کرد: در سراسر جهان ۶ مرکز یون درمانی وجود دارد که اکنون هفتمین مرکز نیز در ایران و در استان البرز در حال تکمیل است و می‌تواند منجر به تحولی در زمینه ددرمان سرطان در کشور و غرب آسیا شود.

وی خاطرنشان کرد: مرکز ملی یون درمانی در مرحله اول راه‌اندازی، این امکان را خواهد داشت که سالانه یک هزار و ۴۰۰ بیمار را پذیرا باشد.

شهبازی با بیان اینکه البرز ظرفیت هرگونه سرمایه‌گذاری را دارد و بستر لازم نیز مهیا شده است، گفت: این استان هاب دارویی کشور است و بیش از ۷۰ درصد تولید داروی داخلی کشور از البرز صورت می‌گیرد.

وی متذکر شد: همچنین این بیمارستان در یک کلونی جمعیت ۲۰ میلیونی ایجاد شده و در حوزه راه نیز اعم از زمینی، ریلی و هوایی تمامی امکانات را دارد.

کد خبر 5266977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha