۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۲

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

وهابیت در ترتیل قرآن ورود جدی دارد

وهابیت در ترتیل قرآن ورود جدی دارد

اصفهان - رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: وهابیت در زمینه ترتیل قرآن ورودی جدی داشته و بیشترین آثار فاخر موجود در فضای مجازی متعلق به این افراد است.

مهدی قره شیخ لو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در حاشیه آئین رونمایی از «آوای معرفت» ترتیل تند قرآن در سفر دو روزه به اصفهان با بیان اینکه این اثر فاخر برای کشور بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: جوانان و قاریان استان اصفهان و کشور ظرفیت‌های خوبی را برای تلاوت قرآن دارند که باید این ظرفیت‌ها شناسایی و هدایت شوند.

وی با تاکید بر اینکه تلاوت زیبای قرآن از صدر اسلام تاکنون مورد توجه بوده است، تصریح کرد: باید در همه استان‌ها به این مهم توجه شود آثار فاخر خلاقانه‌ای تولید شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه تولید آثار فاخر و خلاقانه می‌تواند نسبت به جذب جوانان به امور قرآنی و فرهنگی تأثیر بسزایی داشته باشد، تصریح کرد: این آثار باید به گونه‌ای باشد که بتواند پاسخگوی نیاز همه سلایق باشد.

باید در زمینه ترتیل قرآن ورود جدی داشته باشیم

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اغلب ترتیل‌های فاخر موجود در فضای مجازی متعلق به وهابیت است، ابراز داشت: ما باید نیز با استفاده از ظرفیت‌های موجود ورود جدی‌تری داشته باشیم و نباید در این زمینه عقب بمانیم.

قره شیخ لو همچنین به ظرفیت‌های بالای استان اصفهان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه باید توجه داشت که مؤسسات و اتحادیه‌ها فاخر قرآنی را در این استان داریم که باید مورد توجه باشد.

ظرفیت‌ های اوقاف در اختیار مؤسسات قرآنی قرار می‌گیرد

وی تصریح کرد: همه توان خود را برای حمایت از این مؤسسات در حد توان انجام خواهیم داد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه سعی سازمان اوقاف و امور خیریه تسهیل گری برای مؤسسات قرآنی است، ابراز داشت: در سازمان اوقاف فضاهای زیادی وجود دارد که می‌توان آنها را در اختیار مؤسسات قرآنی قرار داد.

کد خبر 5267060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha