۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۰

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان:

شناسایی ۱۴ موضوع محوری در کشور/ ائمه جمعه ورود کنند

شناسایی ۱۴ موضوع محوری در کشور/ ائمه جمعه ورود کنند

رشت- رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به شناسایی ۱۴ موضوع محوری در کشور، گفت: ائمه جمعه باید با مسئله شناسایی در این زمینه ورود کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ولی عادلی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری رشت با اشاره به جایگاه رهبر و ولی در هدایت مردم جامعه، اظهار کرد: رهبری مردم را در شرایط بحرانی هدایت می‌کند و تبعیت از آن طبق متون اسلامی مورد تاکید است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان امام شناسی و تبعیت از ولی را در رأس دینداری دانست و گفت: دینداری تنها به نماز خواندن و روزه گرفتن نیست و باید امام و ولی را شناخت و از وی تبعیت کرد.

عادلی با بیان اینکه ۱۴ موضوع محوری در کشور شناسایی شده و ائمه جمعه باید نسبت به اجرای آن اقدام کنند بیان کرد: ائمه جمعه باید با مسئله شناسی، تعیین هدف، تعیین برنامه و مجری و زمان اجرا به این موضوعات توجه کنند.

وی تصریح کرد: اعتلای جایگاه خانواده و مسئله شناسی آن و توجه به مسائلی مانند کاهش طلاق در جامعه باید توسط ائمه جمعه و با کمک اساتید حوزه و دانشگاه و شخصیت‌های علمی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته و حل شود.

عادلی با اشاره به برگزاری نماز جمعه در شهرهای نارنجی خاطرنشان کرد: نماز جمعه در شهرهای نارنجی با جمعیت ۷۰ نفر و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه مساجد برای برگزاری برنامه‌های محرم امسال باز هستند افزود: این برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و با اجازه ستاد مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

حضور در نماز جمعه زمینه ارتباط بیشتر مردم و مسئولان را فراهم می‌کند

فرماندار رشت نیز در این جلسه با تاکید بر برگزاری منظم نماز در ادارات، بیان کرد: حضور مسئولین در نماز جمعه باعث می‌شود که با مردم ارتباط بیشتری داشته باشند و همین موضوع راهکاری برای حل مشکل آنها است.

علی فتح اللهی با اشاره به اینکه مسئولین در ماه‌های پایانی باید بر روند اجرای پروژه‌ها نظارت کنند، افزود: شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که یک ماه تأخیر در اجرای پروژه‌ها زیان‌های هنگفتی را به کشور تحمیل می‌کند.

وی تاکید کرد: مسئولین باید در کنار انجام وظایف و خدمت به مردم، نسبت به انجام فرایض دینی مانند برگزاری نماز جماعت نیز توجه شود.

در پایان این مراسم به صورت نمادین، از تعدادی فرزندان کارکنان فرمانداری رشت که به سن تکلیف رسیده بودند، با تقدیم لوحی، تقدیر شد.

کد خبر 5267777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha