۷ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۴۲

معاون وزیر راه:

تونل البرز منطقه برفگیر محور تهران-شمال را دور می‌زند

تونل البرز منطقه برفگیر محور تهران-شمال را دور می‌زند

کرج - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: گردنه‌های ورودی به تونل البرز برف‌گیر نیستند و طول آن باعث شد است تا مردم در یک ایمنی کامل بدون برخورد با برف و کولاک مسیر خود را به مازندران طی کنند.

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به افتتاح تونل البرز اظهار کرد: به عنوان یک کارشناس باید بگویم که امروز یک اتفاق بسیار بزرگ در صنعت کشور به وقوع پیوست و توانستیم خودمان به وسیله کارگران، متخصصان و مهندسان ایرانی از طراحی، اجرا و بهره‌برداری طولانی‌ترین تونل جاده‌ای کشور را به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی تونل البرز در منطقه‌ای صورت گرفت که سخت‌ترین و پیچیده‌ترین سازند زمین‌شناسی را دارد، تصریح کرد: این پروژه عظیم در صعب‌العبورترین کوهستان کشور احداث شده است که به طور حتم در تاریخ راه‌سازی کشور به ثبت خواهد رسید.

دیگر خبری از انسداد مسیر نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جاده چالوس همواره جذبه‌ای برای مردم دارد و شرایط ویژه‌ای در گردنه منتهی به تونل کندوان وجود داشته است، خاطرنشان کرد: این گردنه با داشتن پیچ‌های بسیار زیاد و غیراستاندارد پرخطر است.

وی بیان کرد: در زمستان به خاطر کولاک و بارش سنگین برف همواره شاهد بسته‌شدن تونل کندوان و انسداد محور چالوس بودیم اما با افتتاح تونل البرز در ارتفاع پایین‌تر که برف‌گیر نیست شرایط برای تردد مردم در ایمنی کامل صورت می‌گیرد و دیگر شاهد بسته شدن این محور نخواهیم بود.

خادمی با بیان اینکه یکی دیگر از مزیت‌های این پروژه این است که با استانداردهای به روز دنیا احداث شده است، گفت: تمامی آئین‌نامه‌های که به روز در نیا هستند در احداث تونل البرز به کارگیری شده است.

تونل البرز دوسقفه ساخته شد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: یکی از آئین‌نامه‌های که در احداث تونل البرز به کار گرفته شد، دو سقفه بودن آن است، در سقف نخست ترافیک وجود دارد و برای اینکه اگر موارد خاص و اضطراری صورت بگیرد یک صفحه کاذب یا دومی وجود دارد تا بتوان دود و گازهای مضر را از طریق فن‌هایی که وجود دارد تخلیه کنیم.

وی با بیان اینکه با اینکه این استاندارد طی چند سال اخیر و حین ساخت تونل البرز در دنیا اجرایی شد، تصریح کرد: با اینکه در طراحی اولیه تونل البرز این استاندارد وجود نداشت اما به خاطر ایمنی بالا با وجود تأخیر پیش آمده تغییر مختصات دادیم و تونل را دوسقفه ساختیم.

خادمی با بیان یانکه سعی شد تا تونل البرز در زیر خط برف و ۲ هزار و ۴۰۰ متری ساخته شود، متذکر شد: بر این اساس گردنه‌های ورودی به این تونل برف‌گیر نیستند و طول آن باعث شد است تا مردم در یک ایمنی کامل بدون برخورد با شرایط قبلی مسیر خود را به مازندران طی کنند.

کد خبر 5268591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha