۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۱۴

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

۳۴۲ مادر باردار در استان به ویروس کرونا مبتلا شدند/۱۳۶ نفر بستری

۳۴۲ مادر باردار در استان به ویروس کرونا مبتلا شدند/۱۳۶ نفر بستری

یاسوج- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از اسفند سال ۹۸ تاکنون ۳۴۲ مادر باردار در استان به ویروس کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه در این گروه مورد فوتی نداشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی بانشی بعدازظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۱۳۶ نفر بستری شدند.

وی با بیان اینکه خدمات بهداشتی از ۸.۵ میلیون خدمت در سال ۹۸ به ۱۲ میلیون خدمت در سال گذشته رسید، گفت: خدمات بهداشتی در سال جاری، ۲.۲۵ برابر میانگین کشوری بوده و روزانه ۳۶ هزار خدمت به مردم ارائه شده است.

بانشی همچنین با اشاره به روند مناسب واکسیناسیون در استان گفت: تاکنون ۷۰ هزار و ۹۴۷ نفر در نوبت اول و ۲۵ هزار و ۱۸ نفر در نوبت دوم در استان واکسینه شده‌اند.

وی افزود: تاکنون ۱۰۴ هزار و ۴۶۸ دوز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شده و در مجموع ۹۵ هزار و ۹۶۵ نفر در استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که این میزان معادل ۹۱.۹ درصد واکسن تحویلی به استان است.

بانشی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته نیز دو هزار و ۶۵۳ نفر در نوبت اول و یکهزار و ۴۱ نفر نیز در نوبت دوم واکسن دریافت کردند که در مجموع طی ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۶۹۴ نفر واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه اکنون وضعیت در استان بسیار نگران کننده است، گفت: با توجه به شیوع کرونای دلتا، میزان ابتلاء در استان بسیار افزایش یافته و تستهای مثبت چندین برابر شده و این امر نیازمند توجه بیشتر است و باید برای عبور از این پیک که از پیک‌های قبلی خطرناک‌تر است، همه مردم توجه ویژه داشته باشند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و حضور نیافتن در تجمعات به کاهش ابتلاء کمک کنیم.

کد خبر 5268928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • زيور الماسي IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      يعنى ٦٨٤ بيمار اگر بيمار دوقلو ميان انها نباشد