۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد؛

خروج غیر قانونی روزانه ۳۰ تن مرغ از کردستان

خروج غیر قانونی روزانه ۳۰ تن مرغ از کردستان

سنندج-رئیس جهاد کشاورزی کردستان گفت: هم اکنون به صورت روزانه ۱۵۰ تن مرغ وارد شبکه توزیع استان می شود که نیاز روزانه استان ۱۲۰ تن است و این نشان دهنده خروج غیر قانونی ۳۰ تن مرغ است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرید سپری روز شنبه در جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ، با اشاره به اینکه نهادهای دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳ هزار و ۲۲۰ تن کنجاله سویا، ۶۵ هزار و ۶۲۷ تن ذرت و ۱۴ هزار و ۹۶۴ تن جو به مرغداری‌های استان تحویل داده شده است.

وی افزود: با توجه به اعلام تنظیم بازار در اوایل سال جاری، قیمت کنجاله سویا سه هزار و ۵۰۸ تومان، ذرت و جو دو هزار و ۵۰۰ تومان بوده که بعد از مدتی قیمت هر کدام از آنها افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، با اشاره به آمار کشتار طیور، بیان کرد: طی تیرماه سال جاری یک میلیون و ۸۲۵ هزار و ۵۸۴ قطعه با وزن چهار میلیون و ۸۴۸ هزار و ۶۰۱ کیلوگرم کشتار شده است.

سپری ادامه داد: همچنین از اول مرداد ماه تاکنون ۲۷۴ هزار قطعه مرغ زنده با وزن ۷۲۶ تن کشتار شده است.

وی افزود: در اواخر تیرماه سال جاری در استان کمبود مرغ وجود داشت و این در حالی است که ۱۵۵ تن مرغ وارد شبکه توزیع استان شده در حالی که نیاز استان روزانه حدوداً ۱۲۰ تن بوده و این نشان از خروج مرغ به استان‌های دیگر است.

رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان، عنوان کرد: به دلیل چند قیمتی بودن مرغ در استان‌های همجوار متأسفانه مرغ در استان خارج می‌شود.

سپری گفت: متأسفانه با قطعه بندی مرغ در مغازه‌ها قیمت یک کیلو ران مرغ ۶۰ هزار تومان و سینه مرغ کیلوی ۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان سنندج ۲۵ واحد با ظرفیت ۳۹۷ هزار قطعه مرغ وجود دارد.

سپری قیمت هر کیلو مرغ در استان کردستان را ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: تا پایان وقت اداری امروز قیمت جدید مرغ مشخص می‌شود.

خرده فروشی مشکل اصلی کمبود مرغ در استان کردستان است

مجتبی ورمقانی، مدیرکل دامپزشکی استان کردستان، نیز در جلسه گفت: آمار کشتار مرغ در کشتارگاه استان آمار درستی است اما در مبحث خرده فروشی و توزیع آن با مشکل مواجه هستیم و این موجب کمبود مرغ در استان شده است.

وی افزود: طی بازدیدهای به عمل آمده در بسیاری از مغازه‌های مرغ فروشی استان، مرغ‌ها را قطعه بندی کرده و با قیمت گران‌تر به استان‌های همجوار می‌فروشند.

به گفته ورمقانی، در هفته گذشته ۱۰ خودرو حامل مرغ شناسایی شده که در صدد خروج مرغ در استان بودند.

وی گفت: اختلاف قیمت مرغ در استان‌ها موجب شده که سایر استان‌ها از استان کردستان مرغ خریداری کنند و این باعث شده که کردستان با کمبود مرغ مواجه شود.

کد خبر 5269641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha