۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد؛

۶ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونایی/ شناسایی ۳۲۰ بیمار

۶ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونایی/ شناسایی ۳۲۰ بیمار

بیرجند- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ۶ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی هستند، گفت: ۳۲۰ بیمار جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در خراسان‌جنوبی شناسایی شدند.

محمد دهقانی فیروز آبادی ظهر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در خراسان‌جنوبی ۶۷ هزار و ۵۳۴ آزمایش انجام شده که از این تعداد ۴۳ هزار و ۴۴۸ آزمایش منفی و ۲۴ هزار و ۸۶ آزمایش مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۶ آزمایش و تست کرونا انجام شده است، بیان‌کرد: با این آزمایش‌ها ۴۱ بیمار جدید کرونایی شناسایی شده که ۲۷ بیمار بستری و ۱۴ مورد نیز سرپایی بوده‌اند.

دهقانی فیروزآبادی گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۸۵۴ آزمایش سریع در خراسان‌جنوبی انجام شده است که از این تعداد نیز ۲۷۹ مورد مثبت بوده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۳۰ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی بستری هستند که ۱۸۳ مورد آنان مبتلاء به کرونا و ۲۰ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه حال ۶ نفر از بیماران وخیم است، گفت: تاکنون در خراسان جنوبی ۲۲ هزار و ۹۴۴ نفر بهبودی یافته و یا دوران قرنطینه خانگی را سپری می‌کنند.

دهقانی فیروزآبادی یادآور شد: با فوت سه نفر دیگر از هم استانی‌های خراسان‌جنوبی تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان ۹۵۹ نفر رسید.

وی به آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شهرستان های بیرجند، زیرکوه، طبس، فردوس، قاین و نهبندان در وضعیت قرمز هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: شهرستان های بشرویه، درمیان و سربیشه در وضعیت نارنجی و شهرستان های خوسف و سرایان در وضعیت زرد هستند.

کد خبر 5270419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha