۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۳۴

استاندار اصفهان:

بهره‌برداری از سالن اجلاس از افتتاح آن مهم‌تر است

بهره‌برداری از سالن اجلاس از افتتاح آن مهم‌تر است

اصفهان- استاندار اصفهان به لزوم استفاده بین المللی و برگزاری اجلاس کشورهای مختلف از سالن اجلاس اصفهان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس رضایی عصر یکشنبه آئین افتتاح فاز اول و دوم مرکز همایش‌های بین المللی و اجلاس امام خامنه‌ای اظهار داشت: چند سال پیش قرار بود اجلاس سران ترکیه، روسیه و ایران در کشور ما برگزار شود و از آن زمان اکیپ‌هایی از ریاست جمهوری برای شناسایی میزبانان این اجلاس به استان‌ها اعزام شدند.

وی افزود: اکیپ‌های ریاست جمهوری به تبریز، شیراز، مشهد و آخر از همه اصفهان سفر کردند زیرا پوتین و اردوغان گفتند که این اجلاس را دوباره در تهران برگزار نکنید.

استاندار اصفهان تصریح کرد: این دو رئیس جمهور تاکید داشتند که اجلاس در اصفهان برگزار شود و از طرفی تبریز، شیراز و مشهد جایی برای این میزبانی نداشت و در اصفهان تنها مکان در سطح این اجلاس هتل عباسی بود.

وی ادامه داد: اکیپ‌ها از همه نظر از جمله محافظت و اتاق‌ها و غیره هتل عباسی را تأیید کردند ولی گفتند سالن اجلاس آن سقف کوتاهی دارد که مشکل ساز است و این بزرگترین اشکال بود و به همین دلیل مورد پسند نبود.

رضایی ادامه داد: از همان زمان فکر کردم که توان بگذاریم که یک سالن در شأن اصفهان ایجاد کنیم؛ دو بار دکتر ظریف در دو جمعه به اصفهان آمد و دکتر واعظی نیز برای این پروژه به اصفهان سفر کرد.

وی اضافه کرد: خودم بار پنجم- ششم است که به این مجموعه می‌آیم و جز کسانی بودم که قضیه ۲۰۰ میلیارد بودجه نیاز را دنبال کردیم که به اتمام برسد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: بهره‌برداری از سالن از افتتاحیه آن مهم‌تر است، زیرا هزار و ۲۰۰ میلیارد برای آن صرف شده است و اگر بهره‌برداری داخلی انجام شود نزدیک به ثواب نیست.

وی تاکید کرد: در یکی دو جلسه با دکتر روحانی و واعظی بحث استفاده از این سالن مطرح بود و از سمت دیگر اردکانی وزیر نیرو نیز با استفاده از ارتباطات خود با روسیه در حال پیگیری برای نشست بود که رخ نداد.

استاندار اصفهان ابراز داشت: خوشبختانه مدتی قبل وزیر صمت قطر به اینجا آمد و گفت که می‌توانیم روی آن سرمایه گذاری کنیم و به شدت از این مجموعه استقبال کرد ولی استکبار جهانی زهر خود را ریخت و جلوی قطری‌ها را گرفتند چون نگاه آنها مثبت بود.

وی گفت: استفاده از اینجا حتماً در دستور کار قرار بگیرد و اگر انجام نشود پول مردم از دست رفته است، فکر می‌کنم مسئولان آینده استان مسئولیت بزرگی برای بهره برداری از این فضا دارند.

کد خبر 5270710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha