۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۶

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اعلام کرد؛

تخلیه یک میلیون و ۱۰۷هزارتن انواع کالای اساسی طی ۴ ماه نخست امسال

تخلیه یک میلیون و ۱۰۷هزارتن انواع کالای اساسی طی ۴ ماه نخست امسال

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه یک میلیون و ۱۰۷هزارتن کالاهای اساسی و رشد ۱۴درصدی در بندرشهید رجایی طی چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا محمدی کرجی‌ران با اشاره به میزان تخلیه کالای اساسی (غیرکانتینری) طی چهار ماه نخست سال جاری اظهار داشت: با پهلوگیری ۲۵ فروند کشتی طی مدت یاد شده بیش از یک میلیون و ۱۰۷ هزار تن انواع کالاهای اساسی در بندرشهید رجایی تخلیه شده است.

وی عمده این کالاها را روغن نباتی، برنج، ذرت، شکر، کود، گندم و جو اعلام کرد و گفت: تخلیه این میزان کالای اساسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۴ درصدی برخوردار بوده است.

به گفته علیرضا محمدی کرجی ران بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تعداد ۵ فروند کشتی دیگر حامل گندم و ذرت، سویا و روغن خام به میزان ۲۵۵ هزار و ۸۰۰ تن تا پایان ماه جاری (مرداد ماه) در بندر شهید رجایی پهلودی خواهند شد.

شایان ذکر است؛ بندر شهید رجایی با اختصاص تعداد ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی، بهره گیری از تعداد ۱۵ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع با ظرفیت بالغ بر سیصد و پنجاه هزار تن، محوطه بارانداز به مساحت ۹۰ هزار متر مربع و ظرفیت یکصد هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک و همچنین تعداد ۳ پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تن مهمترین وبزرگترین بندر تجاری کشور و از حیث ورود کالاهای اساسی دومین بندر پس از بندر امام خمینی (ره) قلمداد می‌شود.

کد خبر 5273451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha