۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۱

معاون استاندار کرمان:

وضعیت آبی و زرد در کرمان نداریم/۱۵ شهرستان در وضعیت بسیار پرخطر

وضعیت آبی و زرد در کرمان نداریم/۱۵ شهرستان در وضعیت بسیار پرخطر

کرمان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه دیگر در استان کرمان شهرستان آبی و زرد نداریم، گفت: ۱۵ شهرستان در وضعیت بسیار پرخطر قرمز قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق بصیری ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه مهمترین موضوع ما حفظ سلامت مردم در ماه محرم است، گفت: ما علاوه بر توجه به عقاید و مراسمات مذهبی مردم باید سلامت آنها را نیز در نظر بگیریم پس رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر همگان لازم و اجباریست.

بصیری با اشاره به آمار اعلام شده گفت: اکنون در استان دیگر شهرستان آبی و زرد نداریم و در حال حاضر ۸ شهرستان (ارزوئیه، انار، راور، رودبارجنوب، ریگان، فاریاب، فهرج و قلعه گنج) در وضعیت نارنجی و ۱۵ شهرستان استان کرمان (بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، عنبرآباد، کرمان، کوهبنان، کهنوج، منوجان و نرماشیر) در وضعیت بسیار پرخطر قرمز قرار دارند و از این تعداد برخی از آن‌ها در وضعیت فوق قرمز قرار گرفته‌اند.

وی افزود: خوشبحتانه شهرستان‌های رودبار، قلعه گنج، فاریاب، فهرج و ریگان از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی تبدیل شده‌اند و جای تقدیر و تشکر دارد از همه کسانی که برای این وضعیت تلاش کردند اما متأسفانه وضعیت شهرستان ارزوئیه که زرد بود نارنجی شده است. شهرستان رابر هم از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز تبدیل شده است و اینها نشان دهنده فعالیت و گردش ویروس دلتا در سطح استان است لذا ما در کنار واکسیناسیون رعایت الزامات بهداشتی را هم نیاز داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در رابطه با برگزاری مراسمات ماه محرم گفت: امسال دسته روی محله محور مجاز شده است ولی جابجایی هیئت‌های از شهری به شهر دیگر ممنوع است و برای هیئت‌های محلی باید شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود و تعداد افراد به حداقل برسد.

بصیری ادامه داد: طبق دستورات جدید ابلاغ شده محدودیت‌ها تشدید شده است. از تاریخ ۱۳ مرداد صدور هرگونه مجوز تردد بین استانی به غیر از موارد درمانی و اضطراری علی الخصوص برای استان خراسان رضوی تا اطلاع ثانوی که احتمالاً دو هفته می‌باشد، ممنوع است.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های مستمر مسئولان اظهار کرد: مسئول اجرا و پیگیری دستورالعمل‌های ابلاغی برای مراسم‌های مذهبی در ماه محرم و هیئت‌های عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی است.

کد خبر 5275775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha