۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۴۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

شمار کودکان مبتلا به کرونای دلتا در استان مرکزی افزایش یافت

شمار کودکان مبتلا به کرونای دلتا در استان مرکزی افزایش یافت

اراک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: فقط ۲۲ کودک مبتلا به کرونا روز گذشته در بیمارستان‌های استان مرکزی بستری شده‌اند که این مسئله شوخی بردار نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جمالیان ظهر شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان مرکزی گفت: کشور و استان در آستانه محرم قرار دارد و نیاز است مراقبت‌های ویژه در این خصوص صورت گیرد تا بحران‌های بیشتری رخ ندهد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی که ۱۱ شهر استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونا است، روز گذشته آئین سیاه پوشان در ساروق و هزاوه برگزار شد و زمزمه‌هایی از برگزاری آئین قالیشویان وجود دارد که می‌طلبد جلوی برگزاری آن‌ها گرفته شود.

جمالیان گفت: اگر امروز شمار بیماران بستری در استان مرکزی افزایش افسارگسیخته نداشته است به این دلیل است که درمان سرپایی به شکل گسترده‌ای در استان دنبال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: ۲۲۰ بیمار اکنون در اراک وجود دارند که در منزل خدمات درمانی را به صورت روزانه دریافت می‌کنند. اگر این تعداد در بیمارستان بستری می‌شدند تخت خالی در اراک پیدا نمی‌شد.

جمالیان ادامه داد: فقط ۲۲ کودک مبتلا به کرونا روز گذشته در بیمارستان‌های این استان بستری شده‌اند که این مسئله شوخی بردار نیست.

وی گفت: در روزهای اخیر شاهد صف‌های طولانی توزیع مرغ در استان هستیم که بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی عرضه مرغ انجام می‌شود و نیاز است در این راستا مراکز عرضه مرغ افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: وضعیت سفره‌خانه‌های حسین آباد بغدادی توسط بخشدار و کیوسک‌های پارک شهید باهنر توسط شهرداری اراک تعیین تکلیف نشده که باید اقدام عاجل صورت بگیرد.

جمالیان عنوان کرد: با وجود شرایط قرمز، تالار باغ‌های زیادی هنوز فعالیت دارند و وضعیت خمین و دلیجان در حال بحرانی شدن است و باید فکری برای این شرایط شود.

کد خبر 5275829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha