۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی تهران:

برج آزادی به صورت نمادین امشب سیاه پوش می‌شود

برج آزادی به صورت نمادین امشب سیاه پوش می‌شود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی تهران گفت: امروز یکشنبه ۱۷ مرداد از ساعت ۱۶ و ۳۰ تا ۱۹ گرفتن اذن عزا از حضرت سیدالشهدا برگزار می‌شود که در تهران برج آزادی به صورت نمادین سیاهپوش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری تشریح برنامه‌های ماه محرم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران امروز یکشنبه، ۱۷ مرداد ماه با حضور حجت الاسلام سهرابی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.

وی در آغاز این نشست در خصوص شرایط برگزاری هیأت‌های مذهبی در ماه محرم گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی امسال ویرایش کمی نسبت به سال گذشته دارد، در مجموع این پروتکل‌ها حمایت همه ارگان‌های مرتبط برای برگزاری مراسم‌های مردمی محرم در شرایط حساس کرونا است در سال گذشته نیز علیرغم شرایط کرونایی محرمی به یاد ماندنی رقم خورد و هیئت‌ها بیش از انتظار پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند.

وی ادامه داد: سال گذشته اطلاعات مربوط به این رعایت‌ها توسط اپلیکیشنی به صورت نقطه به نقطه پیمایش شد که نشان می‌داد بالای ۹۰ درصد یعنی نزدیک به بخش‌های بیمارستانی و کادر درمان رعایت در هیئت‌ها و عزاداری‌های حسینی صورت گرفته است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: سال گذشته فضای باز ۶۵۰ مدرسه در اختیار عزاداران در تهران قرار گرفت. همچنین بوستان‌ها، ورزشگاه‌ها و دیگر اماکن دارای ظرفیت نیز چنین کارکردی یافتند. امسال هم ارگان‌ها برای برگزاری مراسم محرم اعلام آمادگی کردند و مانعی در اختصاص فضای باز نداریم.

وی درباره تغییرات امسال برگزاری مراسم‌های محرم بیان کرد: سال گذشته فقط اجازه برگزاری عزاداری در مراسم‌های باز وجود داشت اما امسال در فضاهایی با سقف حداقل شش متر ارتفاع و حضور یک چهارم جمعیت نیز این امکان وجود دارد. همچنین سال گذشته امکان دسته روی وجود نداشت اما امسال این امکان به صورت محلی فراهم شده اما همچنان تجمع دسته‌های عزاداری و جا به جایی بین شهری آنها ممنوع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران درباره ارزیابی رعایت پروتکل‌ها در هیئت‌های مذهبی اعلام کرد: شبکه ۵۰۰ نفره مردمی از بازرسان به صورت نامحسوس در هیئت‌ها حضور یافته و میزان رعایت‌ها را بررسی می‌کنند. نتیجه ارزیابی آنها از طریق مکانیزه ثبت و ضبط می‌شود و امکان بررسی آنلاین را فراهم می‌کند. سال گذشته نیز سلامت یاران حسینی چنین کردند و ما دو گزارش را یکی در نیمه دهه اول محرم و پس از پایان دهه اول به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کردیم.

اقدامات سازمان تبلیغات استان تهران در ماه محرم ۱۴۰۰

حجت الاسلام سهرابی در بخش دوم از صحبت‌های خود درباره برنامه‌های پیش بینی شده برای محرم ۱۴۰۰ بیان کرد: برپایی نمایشگاه «عطر سیب» در میدان آئینی امام حسین (ع) از ۱۱ تا ۱۹ مرداد ماه ویژه هیئت‌های مذهبی و نمایشگاه «شمیم حسینی» در ۱۵ نقطه از استان تهران ویژه مساجد و هیئت‌های شهرستانی به منظور تعیین اقلام اساسی مورد نیاز آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه‌ها محصولات با تخفیفات ارائه می‌شود، گفت: در موضوع نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌ها سه شیوه تذکر، کمک گرفتن از نیروی انتظامی نهایتاً اقدام قضائی را پیش بینی کرده ایم.

وی از اجرای پویش «نذر سلامت» خبر داد و افزود: این پویش به منظور تخصیص نذورات مردمی به تهیه اقلام بهداشتی و اعطای آن به هیئت‌ها پیش بینی شده و علاقه مندان می‌توانند با کد دستوری *۴۰۳۰*۱۲۸# در آن شرکت کردند و نذورات خود را که نیت قطعی ندارد، به آن اختصاص دهد.

وی درباره دیگر پویش‌های محرمی اعلام کرد: پویش «نسل حسینی» به منظور حمایت از خانواده‌هایی که به تازگی صاحب فرزند شده اند یا فرزند آنها در آینده نزدیک به دنیا می‌آید با هدف تأمین نیازهای مادر و نوزاد پیش بینی شده و علاقه مندان می‌توانند با کد دستوری ستاره ۴۰۳۰ ستاره ۹۹ مربع در آن شرکت کنند.

همکاری با سازمان انتقال خون در عاشورا و تاسوعا

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران اضافه کرد: پویش «نذر خون» نیز به منظور اهدای خون از طریق همکاری سازمان انتقال خون نیز در این ایام اجرا می‌شود. در این راستا ۱۲ نقطه ثابت و ۱۰ نقطه سیار برای اهدای خون پیش بینی شده و در شب تاسوعا و شب عاشورای حسینی نیز ۱۰ نقطه ویژه به آنها افزوده می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: با ساماندهی مبلغان و مداحان روضه‌های مختصر محلی نیز مقابل منزل شهدا در مناطق محروم، شهرک‌های مسکونی و غیره نیز برگزار می‌شود. امسال کارخانجات را نیز مخاطب این برنامه قرار داده ایم.

وی از برگزاری اردوهای جهادی پزشکی تا تعامل مبلغان مردمی و پزشکان خبر داد و گفت: این اقدام قبلاً تجربه شده و برکاتی نیز داشته. علاوه بر این اعزام مبلغان به نقاط آسیب زا که کمتر اقبال به آنها صورت گرفته را نیز در دستور کار داریم، سال گذشته اعزام به زندان‌ها انجام شد. امسال نیز با سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی تعامل داریم تا با اعلام نیاز آنها مبلغان را به مراکز نگهداری معلولان و سالمندان و نیز کلانتری‌ها اعزام کنیم.

سیاه پوش شدن برج آزادی به صورت نمادین

حجت الاسلام سهرابی از اجرای طرح زیر آسمان روضه در بوستان‌های مختص بانوان خبر داد و گفت: امروز یکشنبه ۱۷ مرداد نیز از ساعت ۱۶ و ۳۰ تا ۱۹ در نقاط مرکزی شهری مراسم سیاهپوشی و گرفتن اذن عزا از حضرت سیدالشهدا برگزار می‌شود که در تهران برج آزادی به صورت نمادین سیاهپوش خواهد شد.

سهرابی با اشاره به بحران جمعیت و فرزندآوری خاطرنشان کرد: این مسئله در عزاداری‌های محرم محور گفت و گو و تبلیغ قرار می‌گیرد و به منظور آن که مسابقه کتابخوانی از کتاب مثبت ۳ در هیئت‌ها برگزار می‌شود تا حمایت‌ها اعم از مادی و معنوی به منظور فرزندآوری از جانب نهادها و ارگان‌ها و نیز مردم جذب شود. شعار مردمی این طرح و رویکرد نیز ما نسل به نسل در پناهت هستیم، است.

کد خبر 5276539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha