۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۵۳

در جلسه شورای شهر مشهد عنوان شد؛

انتقاد از ضعف مدیریت کرونا در مشهد/ سفرها ادامه دارد

انتقاد از ضعف مدیریت کرونا در مشهد/ سفرها ادامه دارد

مشهد ـ عضو شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از ادامه سفرهای ریلی و هوایی به مشهد، خواستار مدیریت جدی کرونا در این شهر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم دائمی ظهر دوشنبه در نطق پیش از دستور دومین جلسه علنی دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: در این روزهای سخت همه‌گیری کرونا از مدال‌آوران کشورمان تشکر می‌کنم که لبخند بر لب مردم آوردند.

وی ادامه داد: متأسفانه این روزها کرونا در حال گسترش است و ما فعالیت و اقدامی از طرف مسئولان نمی‌بینیم، تا زمانی‌که مردم پروتکل‌ها را رعایت نکنند، رویه رعایت پروتکل‌ها و ابلاغ‌ها در خصوص سفر به مشهد اصلاح نشود و سفرهای هوایی و ریلی به وفور صورت بگیرد، وضعیت مشهد بهتر نخواهد شد.

کرونا را جدی نگیریم، روزهای سیاه می‌رسد

عضو شورای شهر مشهد با بیان این‌که متأسفانه شهر به رنج و مصیبت عادت کرده و دیگر مبارزه با کرونا در اولویت نیست، افزود: تا زمانی‌که همه‌گیری دلتا را جدی نگیریم، باید به بیش از فاجعه فعلی، یعنی روزهای سیاه کرونا در مشهد بیندیشیم.

وی، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی، محدود کردن زمان این سرویس‌دهی، کنترل استفاده بهینه برای استفاده از مکان‌های تفریحی، همکاری جدی با دستگاه‌های فرهنگی شهر برای در اختیار قراردادن فضاهای عمومی برای برگزاری مراسم، توزیع اقلام بهداشتی در مناطق کم‌برخوردار را از جمله اقدامات لازم برای برپایی مراسم عزای سیدالشهدا (ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عنوان کرد.

برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

حسن موحدیان نیز در این جلسه با بیان این‌که محرم و صفر برای ما تقدس زیادی دارد و نباید کمرنگ شود، اظهار کرد: عزاداری‌ها قرار نیست تعطیل شود و با رعایت پروتکل‌ها باید عزاداری‌ها برگزار شود.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان این‌که باید در گسترش عدل و احقاق حقوق محرومان پیش‌قدم باشیم، ادامه داد: باید ادامه دهنده راه امام حسین (ع) باشیم و عزاداری‌ها را با رعایت پروتکل‌ها اجرا کنیم.

مجید طهوریان عسکری، عضو هیئت رئیسه شورای مشهد نیز ضمن تبریک روز خبرنگار، گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و جاویدالاثر کاظم اخوان، بیان کرد: آغاز به کار شورای ششم همزمان با دولت مردمی آیت‌الله رئیسی است که این شورا در کنار مردم خواهد بود و در مبارزه جدی با فساد، تلاش خواهد کرد.

وی گفت: توجه به موضوع زائر و زیارت، جایگاه و نقش‌آفرینی مساجد، دغدغه‌های جامعه هنری و ورزشکاران، توجه ویژه به خانواده و بانوان و رشد سرمایه‌های انقلاب، توجه به موضوعات شهروندی و محبت و مودت بین شهروندان، فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی از اولویت‌های کاری شهرداری مشهد باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد افزود: این شورا آماده خدمتی جهادی همراه با دانش و رفتار عالمانه و هوشمندانه برای مدیریت مشهد است و از فعالان فرهنگی و کنشگران سیاسی تقاضا دارم به دور از دعواهای سیاسی مشهد را به جایگاه خود برسانیم.

در این جلسه، طرح دو فوریتی طراحی و اجرای پروژه‌های زودبازده و اعتمادساز در محله‌های هدف بازآفرینی با اکثریت آرا تصویب شد که براساس این مصوبه، توزیع عادلانه پروژه‌های شهری در محلات حاشیه شهر، بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی انجام خواهد شد.

کد خبر 5277490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha