۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۶

در جلسه مشترک عنوان شد؛

بازنگری رشته فوریت های پزشکی در راستای افزایش توانمندی اورژانس

بازنگری رشته فوریت های پزشکی در راستای افزایش توانمندی اورژانس

با تشکیل تیم مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی تهران و سازمان اورژانس کشور، رشته فوریت های پزشکی بازنگری می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، جلسه ارزیابی دوره های برگزار شده رشته کاردانی فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در شورای معاونت آموزشی دانشگاه برگزار شد.

دکتر غیاثوندیان مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران هدف از تشکیل این جلسه را ارائه گزارش از فعالیت دانشگاه در خصوص تربیت دانشجویان رشته فوریت های پزشکی و همچنین برنامه ریزی برای پذیرش دانشجو در دوره های بعدی دانست.

وی با نگاهی به گذشته در خصوص انعقاد تفاهم نامه با سازمان اورژانس کشور گفت: در سال ۹۸ تفاهم نامه ای ۵ ساله برای پذیرش سه دوره دانشجو بین دانشگاه علوم پزشکی تهران و سازمان اورژانس کشور بسته شد که منجر به جذب دانشجویان دوره کاردانی رشته فوریت های پزشکی شد و سال جاری سومین سال پذیرش دانشجو در این رشته است.

جعفری کارشناس آموزش سازمان اورژانس کشور نیز در این جلسه گفت: مباحث مطروحه در تفاهم نامه با توجه به شرایط کرونا در حال حاضر متفاوت است، سازمان اورژانس کشور قطعا مایل به ادامه همکاری به دلیل گسترش رشته فوریت های پزشکی از مقطع کاردانی به کارشناسی با این دانشگاه است.

وی ادامه داد: اورژانس کشور در زمینه چاپ منبع آموزشی که مربوط به سال ۸۶ است، فعالیت داشته که می تواند منجر به غنی تر شدن رشته شود.

دکتر عرفانی معاون آموزشی سازمان اورژانس کشور با تاکید بر بازنگری درس فوریت های پزشکی در کوریکولوم آموزشی گفت: در این زمینه ضعف هایی وجود دارد و یکی از ضعف ها عدم وجود برنامه ریزی مدیریت نیروی انسانی و متخصص در حوزه فوریت های پزشکی و مجوز استخدام است.

وی بحث دیگر را افزایش توانمندی های دانشجویان عنوان کرد و خواستار شرکت دیپلمه های شاغل در مراکز اورژانس و علاقمند این رشته در دوره های کوتاه مدت پودمانی از طریق سامانه سماد شد.

در این جلسه فعال نماینده دانشجویان رشته فوریت های پزشکی گزارشی از فعالیت و انتظارات دانشجویان ارائه داد.

پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد با تشکیل تیم مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی تهران و سازمان اورژانس کشور به بازنگری رشته فوریت های پزشکی و افزایش توانمندی های پرداخته شود.

کد خبر 5277538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha