۲۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۴۹

مدیر مرکز اسلامی زامبیا در گفتگو با مهر خبرداد؛

عزاداری مردم زامبیا در دهه اول ماه محرم

عزاداری مردم زامبیا در دهه اول ماه محرم

حجت الاسلام سید محسن موسوی زاده جزایری مدیر مرکز اسلامی زامبیا از برگزاری مراسم عزاداری برای مردم مهاجر و بومی های زامبیا خبر داد.

حجت الاسلام سید محسن موسوی زاده جزایری مدیر مرکز اسلامی زامبیا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مرکز اسلامی زامبیا در این کشور دارای چند شعبه است. شیعیان زامبیا از روز اول محرم به اقامه عزا پرداختند و این مراسم‌ها تا شام غریبان ادامه خواهد داشت.

عزاداری مردم زامبیا در دهه اول ماه محرم

وی در خصوص فعالیت‌های این مرکز در این دهه افزود: سخنرانی، اقامه عزا و اطعام عزاداران از جمله برنامه‌هایی بود که برپا شد. این مراسم برای هندی‌ها و پاکستانی‌های مقیم این کشور به زبان اردو و برای عرب‌زبانان مهاجر به زبان عربی برگزار شد. همچنین سخنرانی و عزاداری برای مردم محلی به دو زبان نیانجا و تونگا که زبان‌های رایج مردم زامبیا است انجام می‌شود.

عزاداری مردم زامبیا در دهه اول ماه محرم

موسوی زاده جزایری ادامه داد: نکته قابل توجه این است که ما سخنرانی به سه زبان زنده دنیا را در این مرکز در ایام محرم انجام دادیم. همچنین عزاداری و اقامه ماتم نیز به همین نحو و به دو زبان محلی برگزار شده است.

وی درباره موضوعات مباحث مطرح شده در این دهه گفت: موضوعات سخنرانی از سوی خودم و مبلغین بومی به صورت واحد بیان شده است. این موضوعات در کنار معرفی عاشورا از حیث تاریخی و فلسفی، به بررسی وظیفه شیعیان در عصر کنونی در راستای پاسداشت قیام اباعبدالله (ع) بوده است.

کد خبر 5284341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha