۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۲۲

مدیرکل اوقاف البرز خبر داد؛

برگزاری همایش رهروان زینبی در ۵ بقعه متبرکه البرز

برگزاری همایش رهروان زینبی در ۵ بقعه متبرکه البرز

کرج - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: در شب و روز دوازدهم محرم ۵ ویژه‌برنامه رهروان زینبی در بقاع متبرکه البرز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی دشتکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: چند سالی است همایش رهروان زینبی در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بر این اساس در شب و روز دوازدهم محرم ۵ ویژه‌برنامه رهروان زینبی در بقاع متبرکه البرز برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط خاص و تصمیم ستاد ملی و ستاد استانی کرونا، همایش رهروان زینبی را به اختصار در ۵ بقعه متبرکه با حضور بانوان ولایت‌پذیر و رهروان حضرت زینب (س) برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم در شب دوازدهم محرم در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) با حضور بانوان از ساعت ۵ بعدازظهر با هماهنگی مرکز افق امامزاده محمد (ع) و هیئت فاطمیون رزمندگان غرب کرج برپا می‌شود.

حرکت نمادین قافله اسرای کربلا در البرز

دشتکی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه استانی در عصر دوازدهم محرم گفت: این مراسم همراه با حرکت قافله اسرای کربلا در مظلومیت این حرکت و در رساندن پیام این حرکت در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) مهرشهر با مشارکت هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: آئین رهروان زینبی از کانال‌ها و صفحه‌های رسمی وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه استان به صورت مجازی پخش می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند بهره لازم را ببرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: ۱۴۰۰ سال قبل در کربلا قیام امام حسین (ع) رخ داد و این حرکت امام برای تمام نسل‌ها پیام‌هایی را به دنبال داشت که مختص زمان و مکان خاصی نیز، نبود.

وی تصریح کرد: باید پیام مهم امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز را که در عاشورا جلوه می‌کند، بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

دشتکی با بیان اینکه پیام‌رسان واقعی عاشورا کسی جز حضرت زینب (س) نبود، خاطرنشان کرد: ۸۴ زن و کودک این بانوی بزرگوار را الگوی زندگی خود قرار دادند.

وی گفت: بانوان کشور ما نیز باید ایشان را الگوی خود قرار دهند، چراکه حضرت زینب (س) راه سعادت را به تمام بانوان و پیروان خود نشان می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) اُسوه صبر و مقاومت هستند، اظهار کرد: کسانی که در همایش رهروان زینبی شرکت می‌کنند تیری بر قلب دشمنان می‌زند، چراکه امروز دشمن می‌خواهد بانوان ما را از فضای فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت جدا کند.

وی با بیان اینکه اگر ما قطره‌ای از مصیبت‌های حضرت زینب (س) را داشته باشیم یقیناً قالب تهی می‌کنیم، تصریح کرد: این بانوی بزرگ هم چون کوهی در مقابل یزیدیان ایستاد و در این میان روضه اهل بیت (ع) معرفت و درسی برای همه، به خصوص بانوان دارد.

بانوان صبر و حیای حضرت زینب (س) را بیاموزند

دشتکی بیان کرد: امروز بانوان و دختران باید سیره زندگی، صبر و حیای حضرت زینب (س) را پیاده کنند و راه ایشان را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه حرکت حضرت زینب (س) هدفمند بود، خاطرنشان کرد: گریه برای اهل بیت (ع) در سیره این بانوی مکرمه هدفمند است، چراکه حرکت هدفمند، ولایت‌پذیری و ولایت مداری ایشان را نشان می‌دهد و امروز ما از کربلا درس ولایت‌پذیری را باید بیاموزیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز متذکر شد: تقویت ایمان، باور و اعتقاد بانوان و دختران و عفاف، حیا و استقامت در مقابل مشکلات جزئی از درس‌هایی است که ایشان به بانوان مسلمان ارائه می‌کنند.

کد خبر 5285169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha