۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۴

در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات؛

جلالی: «خطیب» نمی‌تواند انقلابی عمل کند

جلالی: «خطیب» نمی‌تواند انقلابی عمل کند

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: دفاع برخی رسانه‌های مدعی اصلاح طلبی از «خطیب» چطور قابل توجیه است؟ یک عنصر غیرانقلابی چطور می‌تواند انقلابی عمل کند؟

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین جلالی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات، گفت: در وهله اول باید به این مسئله توجه شود که لیست ۱۹ نفره وزرای پیشنهادی دولت، خدمت مقام معظم رهبری ارائه شده و ایشان با هیچیک از آنان مخالفتی نفرمودند و آنان را رد نکردند.

وی بیان کرد: حوزه علمیه قم کانون انقلاب است و انقلاب از قم اعلام شد. همچنین از سال ۷۰ دشمنان «آنتی تز» انقلاب را هم از قم کلید زدند. در حالی که نباید آنتی تز انقلاب از قم آغاز شود.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس تصریح کرد: از سال ۷۰ حجت الاسلام اسماعیل خطیب مدیرکل اداره کل اطلاعات قم شد و همزمان توطئه‌های دشمن هم آغاز شد که بنده نمی گویم به دلیل حضور حجت الاسلام خطیب در آنجا بود بلکه انتظار حوزه علمیه قم از وی آن بود که پیش بینی، پیش گیری و شناسایی‌های لازم انجام می‌شد تا این نفوذ صورت نگیرد.

جلالی تأکید کرد: دشمنان انقلاب با استفاده از کارشناسان ایرانی این سیاست را طراحی کردند و کسانی که طرف مشورت آنان قرار گرفتند، ایرانی بودند و یک ایرانی به دشمنان آموخت که باید آنتی تز انقلاب از قم آغاز شود و بیگانگان خودشان را این موضوع را نمی‌فهمیدند.

وی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام خطیب ۱۲ سال مدیر کل اداره اطلاعات قم بود و موظف بود جلوی این کار را بگیرد و باید در این باره پاسخگو باشد. البته بدنه اطلاعات کشور متشکل از سربازان گمنام است که زحمات زیادی می کشند که از آنها تشکر می‌کنم اما باید مدیریت و معاونان هم انقلابی شوند.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس بیان کرد: متأسفانه گروه‌های مختلف سکولار در سالهای گذشته در قم مواضع مختلف سیاسی و مقابله با اصل نظام را مطرح کردند و با مخالفان نظام ارتباطاتی داشتند و سوال ما این است که چرا اخبار این موضوع هیچ گاه به مراجع نرسید؟

جلالی گفت: البته حجت الاسلام خطیب در قم بیکار نبود و به جای شناسایی این افراد، نیروهای انقلابی را شناسایی و از طریق دوستان خود برای آنان پرونده سازی می‌کرد و آنان را به دادسراها معرفی می‌کرد.

وی ادامه داد: فتنه ۸۸ قصه پرغصه ای است که هنوز زخم آن بر دامن نظام وجود دارد که دو رئیس جمهور سابق ما یعنی محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی در بطن فتنه بودند و سوال ما از حجت الاسلام خطیب آن است که عملکرد وی در فتنه ۸۸ چه بوده است؟

نماینده مردم رفسنجان در مجلس اظهار داشت خاتمی بغی به نظام کرد. ۱۲۰۰ استاندار و مدیرکل در متن فتنه ۸۸ بودند، عملکرد شما در سال ۸۸ در قم چگونه بود؟ طلاب تا صبح در خیابان‌ها خوابیدند و می‌خواستیم راهپیمایی کنیم اما در حرم را بستند.

جلالی تصریح کرد: ۷۰ ماشین آماده کردیم که در نماز جمعه ۲۹ تیر شرکت کنیم، چه کسی جلوی خودروهای ما را گرفت، اما ما جلوی ورود ۱۷ خانم فتنه گر یعنی راکعی، کولایی، حقیقت جو را در عوارضی گرفتیم و با یکی از بزرگان دیدار داشتند و در حرم علیه نظام عکس گرفتند و با یکی از بزرگان دیدار داشتند. چه کسی این افراد را مدیریت می‌کرد، شما در اطلاعات حضور داشتید نه من، البته طلاب و ما آمدیم.

وی با بیان اینکه آقای خطیب در آن زمان ترک فعل کرد یا قصور و تقصیر داشت که باید اینها پیگیری شود، اما جلوی ضرر از هر کجا گرفته شود منفعت است، اظهار داشت: آیا آقای خطیب با این کارنامه می‌تواند وظایفش را ایفا کند؟ دفاع برخی رسانه‌های مدعی اصلاح طلبی از او چطور قابل توجیه است؟ یک عنصر غیرانقلابی چطور می‌تواند انقلابی عمل کند؟

این نماینده مجلس گفت: در این دوره حساس اداره کل اطلاعات از تبیین حقایق امتناع می‌کرد و با کدامین توجیه می‌توان از عملکرد این مدیریت ضعیف در عدم توجیه برخی شخصیت‌های دینی و سیاسی دفاع کرد، در این ایام صدور نامه توهین آمیز به رهبر معظم انقلاب را قبل از خطبه تاریخی ایشان چه کسی امضا کرده بود. چه کسی ۱۶ طلبه را به تهران فرستاد تا به رهبری برای باطل کردن انتخابات فشار بیاوریم؛ جو انقلابی قم مجالی را برای فعالیت‌های فیزیکی فتنه گران فراهم نکرد و اجازه نداریم اما عده‌ای به تهران برای شورش آمدند، چرا شناسایی و مشخص نشدند. انتظار داریم وزیر پیشنهادی اطلاعات به این مسائل پاسخ دهد و پیگیری کند، قم در معرض خطر است و باید به داد آن رسید و جلوی ضرر را از هر کجا بگیریم منفعت است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آیا با توجه به این جایگاه مهم وزارت اطلاعات و کارنامه غیر درخشان، خطیب می‌تواند سکاندار چنین وزارتخانه مهمی را در دست بگیرد و با توجه به سوابق در صورت وقوع فتنه‌های احتمالی با عناصر فتنه به مقابله برخواهد خواست یا در سایه تسامح و تساهل نسبت به آنها بی توجهی خواهد کرد.

کد خبر 5286294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha