۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۲۰

فرمانده قرارگاه مردمی شهید سلیمانی خراسان رضوی بیان کرد؛

توزیع ۵۳ هزار بسته بهداشتی و معیشتی در حاشیه شهر مشهد

توزیع ۵۳ هزار بسته بهداشتی و معیشتی در حاشیه شهر مشهد

مشهد ـ فرمانده قرارگاه مردمی شهید سلیمانی خراسان رضوی گفت: طی روزهای گذشته، ۱۳ هزار بسته معیشتی و حدود ۴۰ هزار بسته بهداشتی در حاشیه شهر مشهد توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یعقوبعلی نظری شامگاه یک‌شنبه در برنامه زنده تلویزیونی اشاره که از سیمای مرکز خراسان رضوی پخش شد، با اشاره به شرایط فعلی استان در مقابله با کرونا، اظهار کرد: برای مقابله با این شرایط، سه ظرفیت اصلی وجود دارد که برای به کارگیری و به میدان آوردن این سه ظرفیت، حتمأ باید اقدام قرارگاهی انجام بگیرد.

وی ادامه داد، یکی در حوزه علوم پزشکی، قرارگاه دوم در استانداری که دستگاه‌های حاکمیتی را هماهنگی کرده و به میدان بیاورند سومین قرارگاه، قرار گاهی است که ظرفیت‌های مردمی را شناسایی، دعوت، هماهنگ و به میدان بیاورد که بسیج و سپاه با عنوان «قرارگاه عملیاتی مردمی شهید سلیمانی» این کار را انجام می‌دهد.

فرمانده قرارگاه مردمی شهید سلیمانی خراسان رضوی با بیان این‌که در روزهای جدید و پیک پنجم کرونا، همه فعالیت‌ها ذیل این قرارگاه و به صورت شبانه‌روزی در اردوگاه امام رضا (ع) انجام می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر خدمات درمانی و واکسیناسیون، امدادهای معیشتی نیز انجام می‌گیرد.

توزیع ۵۳ هزار معیشتی و بهداشتی

وی به بیان فعالیت‌های این قرارگاه مردمی پرداخت و گفت: یکی از کارهایی که تیم‌های امدادی با تأکید بر بیماران کرونایی انجام می‌دهد، رساندن بسته‌های معیشتی و بهداشتی به خانواده‌های درگیر با این بیماری است؛ طی روزهای گذشته از ۲۷ تا ۳۱ مرداد ماه، ۱۳ هزار بسته معیشتی و حدود ۴۰ هزار بسته بهداشتی توسط این تیم‌ها در حاشیه شهر مشهد توزیع شده که تنها بخشی از اقدامات است.

سردار نظری در خصوص زمان ورود نیروهای مردمی و بسیج برای کمک به روند ارائه خدمت به بیماران کرونایی، تصریح کرد: ما باید بر اساس اعلام نیاز دستگاه‌ها وارد شویم، نیرو را هم در بخش تخصصی و هم در بخش عمومی آماده می‌کنیم، همیار سلامت همراه با بیمار یا کادر درمانی می‌شود که به او کمک کند همانطور که در حال حاضر ۳۵۰ نفر توسط بسیج دانشجویی آموزش‌های اولیه را فرا گرفته‌اند اما نمی‌توانیم با نظر و رأی خودمان وارد سیستم کاری دانشگاه علوم پزشکی شویم زیرا این ورود در روند فعالیت آنان اخلال ایجاد می‌کند.

وی با تأکید بر این‌که قرارگاه مردمی شهید سلیمانی دو دستورکار را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: اول، کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها؛ با راه‌اندازی مراکز بستری سرپایی، بار مراجعه به بیمارستان‌ها کاهش یافت و وقتی مراجعه کاهش پیدا کند، رسیدگی به بیمار نیز بهتر انجام می‌شود.

استقرار اکیپ‌های احتیاط برای خدمت‌رسانی

فرمانده سپاه امام رضا (ع)، آماده کردن نیروی انسانی را دومین کار این قرارگاه دانست و افزود: در این ارتباط مشکلی از نظر تأمین نیروی فعال وجود ندارد به‌گونه‌ای که حتی مقطعی مشکلی در بهشت رضوان به وجود آمد که بلافاصله بسیج طلاب وارد عمل شدند، هم‌اکنون نیز اکیپ‌های احتیاط برای مواقع مورد نیاز تشکیل و مستقر شده‌اند.

وی یادآور شد: موضوع کرونا موضوعی تخصصی است و با جان مردم در ارتباط است، هر اقدام باید تحت نظر و نظارت متخصصان انجام شود.

کد خبر 5286934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha