۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۱۷

امیر آشتیانی در صحن مجلس:

نیروهای مسلح به هرگونه اقدامات ماجراجویانه دشمن پاسخی قاطع میدهند

نیروهای مسلح به هرگونه اقدامات ماجراجویانه دشمن پاسخی قاطع میدهند

وزیر پیشنهادی دفاع گفت: نیروهای مسلح به هرگونه اقدامات ماجراجویانه دشمنان در منطقه پاسخی حکیمانه و قاطع خواهند داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ محمدرضا قرایی‌آشتیانی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دفاع از برنامه‌های خود در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت، ضمن تشکر از رئیس‌جمهور برای اعتماد به وی برای تصدی وزارت دفاع، در سخنانی اظهار داشت: به یقین خدمت در دولت ولایی، انقلابی و مردمی مایه افتخار  است. 

وی ادامه داد: نیروهای مسلح بیش از هر زمان دیگری در  انسجام راهبردی، همدلی و تعامل همه‌جانبه در تمامی سازمان‌ها و نیروهای ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج مستضعفان و وزارت دفاع و در هماهنگی با ستادکل نیروهای مسلح قرار دارد و گوش به فرمان فرماندهی معظم کل قوا، آماده حضور در تمامی صحنه‌های دفاع از کشور، سازندگی، جهاد همه‌جانبه و مواجهه با دشمنان و شرارت‌ها است. 

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: مقابله‌گری با اغواگران و خنثی‌سازی توطئه‌ها و تفرقه‌افکنی‌ها در بین اعضای نیروهای مسلح و صیانت از اقتدار دفاعی در دستور کار ما قرار دارد که به فضل الهی به نا امیدی دشمن در تمامی تبلیغات تهاجمی و زمینه‌سازی‌ها در فضای مجازی انجامیده است.

امیر آشتیانی اظهار کرد: افزایش توان موشکی اعم از بالستیک، کروز، پدافند هوایی، پهبادی، سامانه‌های فضایی، شناورها و تجهیزات رزم دریایی، افزایش تحرک و ارتقاء قدرت‌های زرهی و ضد زرهی واحدهای زمینی، جنگ الکترونیک، دفاع سایبری و سایبر الکترومغناطیس و تحرک خلاقانه در زمینه فناوری‌های بدیع و نوظهور از زمره هدف‌گذاری‌های برنامه آتی وزارت دفاع خواهد بود.

وی درباره دیپلماسی دفاعی نیز عنوان کرد: ما به دنبال تحقق اهداف کلان امنیت و منافع ملی با دفاع همه‌جانبه و با رویکرد بازدارندگی فعال و حمایت قاطعانه و مؤثر از محور مقاومت و امنیت پایدار منطقه‌ای و مقابله با تروریست و مداخله بیگانگان هستیم.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: تقویت شبکه هوشمند هدایت و راهبری همکاری‌های دفاعی و بین‌المللی و بهره‌گیری دیپلماتیک به منظور رفع گلوگاه‌های فناورانه و تسهیل فعالیت‌های صادراتی و تأمین نیازمندی‌های دفاعی و توسعه همکاری‌های اقتصادی و گسترش سامانه اِشراف اطلاعاتی به منظور رصد تحولات محیطی و بین‌المللی و مشارکت در تصمیم‌سازی راهبردی و معاهدات دفاعی و نیز تعیین تکلیف حقوقی پرونده‌های بزرگ دعاوی خارجی و دریافت مطالبات حوزه دفاعی در دستور کار قرار دارد.

امیر آشتیانی ادامه داد: خدمتگزاران شما در نیروهای مسلح همواره در تمامی دوره‌ها و مقاطع زمانی در صحنه‌های مقابله و مواجهه با فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی و تهدیدات متصور برای کشور و مخاطرات و بلایای طبیعی، حضور فعال، چشمگیر و هوشیارانه داشته‌اند و هر کجا دشمنان قصد توطئه، تجاوز و شیطنت داشته‌اند، به‌گونه‌ای با آن‌ها برخورد شده است که منصرف و سر شکسته صحنه را ترک کرده‌اند و این تجارب ارزشمند از سرمایه‌های مجموعه دفاعی کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: آمریکا به عنوان نماد پوشالی و استکباری قدرت و تمامی ایادی زخم‌خورده او از جمله رژیم صهیونیستی از سر استیصال و ترس، هر از گاهی رویاپردازی می‌کنند، اما خود  به درستی می‌دانند و تجربه کردند که ایران اسلامی با تأسی از عاشورا و آموزه‌های معرفتی و تبعیت محض از امام حاضر خود در عصر کنونی با عزم و اراده راسخ به دنبال گسترش عدالت، امنیت پایدار و احقاق حقوق مستضعفین و حمایت همه‌جانبه از مقاومت و حذف نظام سلطه و یکجانبه‌گرا در جهان است.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه ایران به دنبال ایجاد آرامش در منطقه است، تأکید کرد: آرامش و امنیت در منطقه با تعامل و همکاری تمام کشورهای منطقه به دست می‌آید.

امیر آشتیانی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و قدرت منطقه‌ای ما با هرگونه اقدام ماجراجویانه، نابخردانه و تهاجم، پاسخ حکیمانه و قاطعانه خواهد داد و هزینه‌ای به دشمن تحمیل خواهند کرد که از توان و تحمل آنها خارج باشد، به‌گونه‌ای که همانند گذشته از عملکردشان پشیمان شده و شکست را به همراه داشته باشند.

وی در ادامه گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای وظایف ذاتی و مأموریتی برگرفته از اسناد بالادستی به ویژه تدابیر و فرامین حکمیانه امامین انقلاب، قانون تشکیل وزارت دفاع و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلی ابلاغی در حوزه‌های خودکفایی، امنیتی،‌ صنعت، انرژی، تجارت، علم و فناوری، اقتصاد مقاومتی و شناخت تهدیدات، چالش‌ها و فرصت‌ها، رویکرد تحولی خود را در چهار سال آینده به فضل خدا و با همراهی و همکاری دولت و مجلس انقلابی با لحاظ و توجه جدی و عمیق به افزایش تأثیرگذاری فناوری‌های نوین در عرصه‌های گوناگون قدرت، اهمیت به بهره‌گیری از سامانه‌های ترکیبی در حوزه‌های سخت، نیمه‌سخت و نرم دفاعی، پیشرفت‌های جهشی در فناوری‌های نانو زیستی، شناختی، سایبر، کوانتوم، مواد جدید، فناوری اطلاعات و ارتباطات اهمیت و نقش دیپلماسی دفاعی و پشتیبانی مؤثر و قدرت‌ساز نیروهای مسلح در عمق‌بخشی راهبردی توأم با استحکام درونی و قابلیت بازدارنده برمحورهای جامع استوار کرده است.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: همانگونه که نمایندگان استحضار دارند و در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مطرح شد، اینجانب و همکارانم در وزارت دفاع بر خود فرض می‌دانیم به موارد ارائه شده در چارچوب به‌کارگیری همه فرصت‌ها، منابع و ظرفیت‌های ممکن پایبند بوده و همه دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی نمایندگان را در پیاده‌سازی اجرای برنامه‌ها در دستور کار قرار دهیم.

امیر آشتیانی خاطرنشان کرد: مبنای این برنامه‌ها، پشتیبانی از نیروهای مسلح جهت تأمین دفاع و امنیت با بهره‌گیری از الگوهای بومی توأم با پیشبرد سیاست‌های اقتصاد دفاعی و اقتصاد مقاومتی است. 

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: به طور قطع و یقین از ظرفیت‌های دولتی و خصوصی اعم از دانشگاه‌ها، جامعه علمی،  شرکت‌های دانش‌بنیان و بنگاه‌های تولیدی برای مشارکت در تأمین نیازمندی‌های حوزه دفاع با بهینه‌سازی و تقویت ساز و کارهایی که از قبل، بنیان گذاشته شده، با مشارکت راهبردی و حداکثری، بهره‌گیری خواهد شد. 

امیر آشتیانی با تبریک روز صنعت دفاعی و یاد و خاطره شهید محسن فخری‌زاده گفت: ما بر انتقال فناوری و سر ریز توانمندی‌های صنعت دفاعی به بخش‌های غیرنظامی و تجاری‌سازی آنها به صورت هدفمند و منطقی با پرهیز از رقابت با بخش خصوصی تأکید داریم.

وی افزود: همچنین بر تعامل نظام‌مند نخبگان صنعت دفاعی با محیط‌های علمی، فناوری و صنعتی کشور و شناسایی چالش‌های اصلی صنایع مادر و حساس و حل مسئله برای صنایع کشور اعم از دفاعی و ملی اقدام و اصرار خواهیم ورزید.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  ادامه داد: در طرح‌های سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی لشکری و نقش فناورانه دفاعی و زنجیره ارزش‌ساز راهبردی کشور، نظیر پتروشیمی، حوزه‌های نفت و معدن با رویکرد تأمین نیازهای خاص و مشترک نظامی و غیرنظامی و جهش صادراتی با مشارکت بخش خصوصی، ایفای نقش خواهیم کرد.

امیر آشتیانی خاطرنشان کرد: برای تقویت بازار سرمایه و ساماندهی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی تحت پوشش ساتا و اتکا و همچنین مردمی کردن اقتصاد ملی، هماهنگی با برنامه‌های تحول اقتصادی دولت سیزدهم را در اولویت قرار خواهیم داد. همچنین ارتقاء رزم نیروهای مسلح از طریق دستیابی به قابلیت‌های بیشتر صنعت دفاعی در همه حوزه‌های نظامی، به‌ویژه افزایش توان موشکی اعم از بالستیک، کروز، پدافند هوایی پهبادی، سامانه‌های فضایی، شناورهای سطحی و زیرسطحی، هوشمندسازی مهمات و افزایش تحرک نیروها را به کار خواهیم بست.

وی درباره اولویت‌های اساسی تأمین معیشت و مسکن کارکنان نیروهای مسلح گفت: درباره این دغدغه و موضوع ارتقاء منزلت و کرامت اعضای شاغل، وابسته و ایثارگران، وزارت دفاع به دنبال ترمیم کامل و پایدار حقوق کارکنان، منطقی‌سازی سهم ساتا در تأمین حقوق بازنشستگان، افزایش سرانه یارانه حکمت، ارائه کالاهای مصرفی و فروشگاهی با افزایش تخفیف‌های قابل قبول و شفاف، پشتیبانی از طرح‌های ملی تأمین مسکن، به‌ویژه تحقق و تسریع در اجرای قرارداد ساخت صد هزار واحد مسکن شخصی و تلاش برای توسعه ظرفیت تولید مسکن و صنعتی‌سازی آن است.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در رابطه با بیمه و تسهیل در حوزه سلامت عنوان کرد: وزارت دفاع به دنبال کاهش سهم بیماران از هزینه‌های سلامت و درمان، ارتقاء و پوشش فراگیر صنعت بیمه و بهره‌گیری از ساماندهی هوشمند در توسعه خدمات غیرحضوری و خدمات حمایتی برای ایثارگران نظامی و انتظامی، تحت پوششان و بیماران صعب‌العلاج و خانواده‌های صبور آن‌ها است.

امیر آشتیانی در رابطه با بخش مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل تصریح کرد: ما به دنبال تسریع در روند پاکسازی میادین مین و گلوله‌های باقیمانده و کشف نشده در مناطق جنگی، بهینه‌سازی مصرف انرژی در اماکن و تأسیسات نظامی، کمک به ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیست، مولدسازی و بهینه‌سازی اراضی املاک، تسریع در انتقال پادگان‌ها و تأسیسات نظامی تعیین شده از محدوده‌های شهری با کمک سایر دستگاه‌های مربوط هستیم.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال تقویت پدافند غیرعامل در اماکن حساس و حیاتی وزارت دفاع، در اولویت قرار دادن و حمایت از طرح‌های ملی در استان‌ها و مناطق محروم و حمایت از مردم و صاحبان حق در اختلافات مربوط به املاک و اراضی با نیروهای مسلح و برخورد با معارضان و زمین‌خواران خواهیم بود.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ضمن گرامیداشت روز پزشک نیز عنوان کرد: وزارت دفاع توأم با کمک به بهداری رزمی در پشتیبانی سلامت دفاعی، افزایش قابلیت کشف، ارزیابی و برآورد تغییرات زیستی و تهدیدات حوزه سلامت و دستیابی به فناوری‌های مورد نیاز در پیشگیری و مقابله با آن‌ها، توسعه قابلیت‌های مربوط به تولید دارو و
واکسن‌های ویروسی، مواد و تجهیزات پزشکی پیشرفته و کمک به امنیت غذایی در دستور کار قرار دارد.

امیر آشتیانی با اشاره به هماهنگی با کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، افزود: طبق آنچه مورد توافق بگیرد، وزارت دفاع، ساماندهی معیشت سربازان، سازوکارهای ابتکاری برای تأمین منابع پایدار دفاعی، پیگیری روند احیای صندوق بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، تقویت نوسازی اماکن و تجهیزات نظامی، توجه ویژه به پیشرفت صنایع دفاعی، تقویت سامانه‌ها و تجهیزات اطفاء حریق و امداد هوایی، تقویت تجهیزات مرزبانی، بهینه‌سازی ساختارها و رویکردهای اقتصادی، توسعه علوم پایه دفاعی، مرزشکنی دانش و تقویت ساز و کار به‌کارگیری نخبگان و مردم‌محوری در رویکرد عمومی، اجتماعی و اقتصادی، همه این‌ها را با همت و مدیریت جهادی و تلاش مضاعف و همکاری ستادهای مربوط دنبال خواهد کرد و به کار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه به علت محدودیت وقت از  ذکر جزئیات برنامه‌ها عبور می‌کنم، تأکید کرد: به یقین اینجانب و همرزمان و همکارانم در وزارت دفاع در به‌کارگیری و هدایت مؤثر نیروهای جوان، خلاق، مستعد و تعالی کیفی منابع انسانی و مهارت‌افزایی و استقرار مدیریت دانش و پیاده‌سازی مدیریت راهبردی و تولید محتوا در مقابله با جنگ‌های شناختی و دفاع کارآمد و اثربخش در فضای مجازی، رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی و مقابله با نفوذ و خرابکاری صنعتی و پیشگیری از شکست‌های حفاظتی و توجه وافر به تمرکز انگیزه‌ها و باورهای دینی و انقلابی و رشد معنویت، ایثار و فضایل اخلاقی و افزایش هوشیاری و بصیرت‌افزایی تلاش مستمر داشته و خواهیم داشت تا در تراز سربازان انقلاب اسلامی و مردم ایران همواره با منش جهادی حرکت کنیم.

کد خبر 5287221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha