۴ شهریور ۱۴۰۰، ۲۳:۵۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد؛

درآمد ۹۰ میلیارد تومانی کشت محصولات گلخانه‌ای در لرستان

درآمد ۹۰ میلیارد تومانی کشت محصولات گلخانه‌ای در لرستان

خرم‌آباد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از درآمد ۹۰ میلیارد تومانی کشت محصولات گلخانه‌ای در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار حسنی مقدم روز پنج شنبه در مراسم بهره‌برداری از گلخانه شش هزار متر مربعی سراب نیلوفر واقع در حوزه عمل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آباد گفت: این گلخانه با اعتبار ۵ میلیارد تومان شامل ۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۲ میلیارد تومان سهم متقاضی احداث شده و به طور متوسط سالانه ۹۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای را تولید می‌کند.

وی ادامه داد: در محصولات گلخانه‌ای میزان مصرف آب کاهش یافته و میزان تولید حداقل ۱۰ برابر و اشتغالزایی در فضای گلخانه نسبت به فضای باز چندین برابر است، لذا توسعه کشت‌های گلخانه‌ای جز اولویت‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: تاکنون ۷۸ هکتار گلخانه با تولید ۱۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سال در استان لرستان احداث شده و ۶۰۰ نفر مشغول به کار شده‌اند، درآمد سالیانه حاصل از این سطح زیر کشت ۹۰ میلیارد تومان با حجم سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

حسنی مقدم از کشاورزان و سرمایه‌گذارانی که علاقمند به فعالیت در تولید محصولات گلخانه‌ای هستند دعوت کرد به سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان مراجعه کرده و با دریافت مجوزهای لازم و تسهیلات بانکی در ارتقا امنیت غذایی کشور نقش آفرین باشند.

کد خبر 5290112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha