۷ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۱۲

با اعلام از سوی ماکرون؛

فرانسه بدنبال ایجاد «منطقه امن» در پایتخت افغانستان است

فرانسه بدنبال ایجاد «منطقه امن» در پایتخت افغانستان است

رئیس‌جمهور فرانسه در نظر دارد تا طرحی را درباره ایجاد منطقه امن در کابل پایتخت افغانستان دنبال کند و این طرح را به سازمان ملل ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در نظر دارد تا طرحی را درباره ایجاد منطقه امن در کابل پایتخت افغانستان دنبال کند.

در همین ارتباط گفته شده که فرانسه طرحی برای ایجاد یک «منطقه امن» در کابل، پایتخت افغانستان با مشارکت انگلیس در دست دارد.

در ارتباط با ایجاد منطقه امن، رئیس جمهور فرانسه گفته است: پاریس و لندن به سازمان ملل پیشنهاد ایجاد منطقه امن در کابل را خواهند داد.

ماکرون درباره ایجاد منطقه امن در افغانستان افزود: هدف این پیشنهاد، تعیین منطقه‌ای مشخص در کابل تحت اختیار سازمان ملل متحد است که امکان ادامه عملیات بشردوستانه را فراهم خواهد کرد و براین اساس نیز پیش نویس قطعنامه فرانسه و انگلیس به سازمان ملل متحد ارائه خواهد شد.

به گفته مقامات فرانسه، این کشور از زمان روی کار آمدن طالبان موفق شده است بیش از دو هزار شهروند افغانستان را به فرانسه منتقل کند.

روز گذشته وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای مشترک از پایان عملیات شهروندان این کشور و پناهجویان افغان خبر دادند که در طول حضور نیروهای ناتو در افغانستان با دولت پاریس همکاری داشتند.

آنها در این بیانیه، با توجه به اینکه نیروهای آمریکایی نیز طی چند روز آینده خاک افغانستان را ترک می‌کنند؛ از عدم تضمین امنیت در فرودگاه کابل ابراز نگرانی کرده و آن را دلیل خاتمه عملیات تخلیه دولت فرانسه عنوان کردند.

کارکنان سفارت فرانسه در کابل نیز به ابوظبی رفته و به زودی عازم فرانسه خواهند بود.

کد خبر 5291563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha