۸ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۲۹

معاون دانشگاه الزهرا به مهر خبر داد؛

تزریق دوز اول واکسن به اساتید مدعو و پسادکتری

تزریق دوز اول واکسن به اساتید مدعو و پسادکتری

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا گفت: اعضای هیات علمی براساس ابلاغیه وزارت بهداشت به ترتیب حروف الفبا دوز اول واکسن را دریافت کرده اند.

سعید رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه الزهرا گفت: براساس پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، فرایند واکسیناسیون دانشگاهیان دانشگاه الزهرا از ۱۷ مردادماه آغاز شد و در فاز اول اساتید هیئت علمی، اساتید مدعو و پسادکتری واکسینه شدند و در فاز بعدی روند واکسیناسیون کارکنان در دستور کار قرار گرفت و اعضای هیات علمی دانشگاه بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت و برنامه ریزی و زمانبندی در نظر گرفته شده توسط مدیریت اداری این دانشگاه، به ترتیب حروف الفبای نام خانوادگی، دوز اول واکسن کووید-۱۹ خود را دریافت کردند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا افزود: محل واکسیناسیون این افراد نیز در دانشگاه بود و فرآیند تزریق، طبق روز و ساعت پیامک ارسالی از سوی روابط عمومی دانشگاه الزهرا انجام شد. در حال حاضر نیز برنامه‌ریزی‌ها در خصوص واکسیناسیون دانشجویان انجام شده و دانشگاه در این زمینه از آمادگی کامل برخوردار است؛ لذا با اعلام مجوز و مشخص شدن سهمیه از سوی وزارت بهداشت، نسبت به انجام آن اقدامات کافی صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط فعلی، شروع سال تحصیلی جدید از چه زمانی و روند برگزاری کلاس‌ها به چه صورت است (حضوری و یا مجازی)؟ گفت: حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها منوط به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا است که امیداریم پروسه تزریق واکسن با سرعت صورت بگیرد و دانشجویان هم واکسینه شده و با طیب خاطر به دانشگاه ها بیایند تا دوباره شاهد گرمای حضور آنان باشیم که در این صورت ترم حضوری آغاز می شود و در غیر این صورت مجازی است.

رضایی تصریح کرد: براساس تقویم آموزشی دانشگاه، سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در دانشگاه الزهرا از ۲۷ شهریور آغاز خواهد شد. پیش از آن نیز دانشجویان از تاریخ ۱۳ شهریور تا ۱۶ شهریور پروسه انتخاب واحد را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: در صورتی که وضعیت کشور از حالت قرمز خارج شود کلاسهای دانشجویان دکتری به صورت حضوری خواهد بود. ظرفیت اعلام شده برای پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه الزهرا ۱۰۶ نفر بود که تعداد ۶۰۸ نفر در مصاحبه رشته گرایش های اعلامی ثبت نام کردند. از این تعداد کمتر از ۱۰۰ نفر در ردیف پذیرفته شدگان این دانشگاه قرار گرفتند و تعدادی هم از سهمیه استعداد درخشان پذیرفته خواهند شد.

کد خبر 5292387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha