۱۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۴۱

پیش بینی رگبارهای نقطه ای در گلستان/احتمال وقوع سیلاب وجود دارد

پیش بینی رگبارهای نقطه ای در گلستان/احتمال وقوع سیلاب وجود دارد

گرگان- با ورود سامانه بارشی به گلستان، شاهد بارش های نقطه ای و رگباری در استان خواهیم بود که با توجه به میزان بارش ها احتمال وقوع سیلاب دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اطلاعیه هواشناسی، سامانه بارشی از عصر امروز (جمعه) وارد گلستان شده و با توجه به بارش های نقطه ای و رگباری احتمال وقوع سیلاب دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گلستان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: از ساعات عصر و شب جمعه هوای استان تحت تاثیر جریانات شمالی و امواج سامانه ناپایدار قرار خواهد گرفت.

نوربخش داداشی افزود: از پیامدهای این سامانه وزش باد شدید بین ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت است که به دنبال آن افزایش ابر، رعدوبرق و رگبار و کاهش ۱۲ درجه ای دما اتفاق می افتد.

وی بیان کرد: وزش باد در مناطق شمالی سبب ایجاد گرد و غبار شده و دید افقی را کاهش خواهد داد.

طبق گفته داداشی با توجه به میزان بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب ناگهانی هم دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت که فعالیت این سامانه تا شامگاه شنبه در استان ادامه دارد.

دستگاه های متولی آماده باش هستند

مدیرکل مدیریت بحران گلستان هم به خبرنگار مهر گفت: اطلاعیه هواشناسی در خصوص بارش ها و احتمال وقوع سیلاب به شهرداری ها و بخشداری ها ارسال شده تا تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

رسول حسام بیان کرد: همچنین به دستگاه های متولی مانند هلال احمر، راهداری، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و غیره هشدار داده شده تا اقدامات ضروری را برای جلوگیری از خسارت های احتمالی در نظر بگیرند.

حسام گفت: همیشه در این موقع از سال شاهد بارش های نقطه ای و رگباری هستیم که سبب به راه افتادن سیل می شوند لذا همه دستگاه ها آماده باش بوده تا واکنش های سریع و به موقع انجام شود.

به رودخانه ها نزدیک نشوید

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان هم گفت: با توجه به اخطاریه شماره ۹ اداره کل هواشناسی و نفوذ سامانه امواج پر فشار به استان گلستان، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و وقوع سیلاب در استان از عصر جمعه (۱۲ شهریور) در استان تا عصر روز یکشنبه (۱۴ شهریور) وجود دارد.

حسین دهقان افزود: لذا طی این مدت به علت وقوع رگبارهای محلی و نقطه ای، احتمال وقوع سیلاب به ویژه در نواحی کوهستانی و کوهپایه ای استان دور از انتظار نیست.

وی از هم استانی ها خواست در حاشیه رودخانه های دایمی و فصلی استان توقف نکرده و همچنان از نزدیک شدن به رودخانه ها، مسیل ها، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل، خودداری کنند.

کد خبر 5296002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha