۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۳:۳۴

براساس اعلام پنتاگون؛

وزیردفاع آمریکا به کشورهای عربی خلیج فارس سفر می کند

وزیردفاع آمریکا به کشورهای عربی خلیج فارس سفر می کند

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که وزیر دفاع این کشور قرار است به زودی به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد که «لوید آستین» تا دو روز دیگر به چهار کشور عربی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان، قطر، بحرین و کویت سفر می‌کند.

سخنگوی پنتاگون همچنین افزود که وزیر دفاع در این سفر از شرکای منطقه‌ای برای همکاری در خروج آمریکایی‌ها، افغان‌ها و سایرین از افغانستان از ایالات متحده تشکر خواهد کرد و روابط دفاعی قوی آمریکا در منطقه را دوباره مورد تأیید قرار خواهد داد.

این سفر در شرایطی انجام می‌شود که دولت «جو بایدن» به دلیل خروج غیرمسئولانه و شتابزده از افغانستان مورد انتقاد و سرزنش بسیاری در داخل و خارج آمریکا قرار گرفته است.

منتقدان جو بایدن او را به خیانت به متحدان افغان، به خطر انداختن منافع امنیتی آمریکا و ضربه زدن به اعتبار ایالات متحده در جهان متهم کرده‌اند.

دوشنبه شب هفته گذشته در پی خروج آخرین نظامیان آمریکایی از فرودگاه بین المللی کابل، گروه طالبان اعلام پیروزی کرد و نفرات آن روز سه‌شنبه وارد فرودگاه شدند.

ژنرال کِنِت مکنزی، فرمانده ستاد مرکزی نیروهای نظامی آمریکا، سپس در کنفرانس خبری وزارت دفاع این کشور تأیید کرد که آمریکا خروج از افغانستان را کامل کرده و آخرین پرواز آمریکا نیمه شب کابل فرودگاه بین‌المللی کابل را ترک کرده است.

خروج آمریکا با فروپاشی نیروهای امنیتی افغانستان که آمریکایی‌ها تربیت و منابع مالی آن را تأمین کرده بودند همراه بود. طالبان کنترل تقریباً همه کشور را ظرف ۱۱ روز به دست گرفتند و در روز ۱۵ اوت وارد کابل شدند.

در دو دهه گذشته در مجموع ۲۴۶۱ نیروی نظامی و غیرنظامی آمریکا در افغانستان کشته شدند و تعداد مجروحان آمریکا در این جنگ به ۲۰ هزار نفر بالغ می‌شود.

کد خبر 5296125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ز ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      0 0
      تو افغانستان ه نتوانست غلطی بکند بعداز بیست سال مجبور به عقب نشینی شد در سایر نقاط دنیا هم چنین است زنده باد مقاومت