۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۳:۳۰

در ادامه رویکردهای مخرب صورت گرفت؛

پیش بینی مقام ارشدنظامی آمریکا درباره وقوع جنگ داخلی در افغانستان

پیش بینی مقام ارشدنظامی آمریکا درباره وقوع جنگ داخلی در افغانستان

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد که اوضاع در افغانستان به سمت جنگ داخلی کشیده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در تازه‌ترین ادعای خود درباره افغانستان مدعی شده است که اوضاع در افغانستان به سمت جنگ داخلی کشیده خواهد شد.

این مقام ارشد نظامی آمریکا همچنین خاطرنشان کرده که جنگ داخلی در افغانستان زمینه مناسب نیز برای رشد گروه‌های تروریستی را فراهم خواهد کرد.

مارک میلی همچنین درباره تشکیل دولت از سوی طالبان نیز گفت: هنوز مشخص نیست که آیا طالبان می‌توانند قدرت خود را تثبیت کرده و حکومت تشکیل دهند یا در این مسیر با موانعی روبرو خواهند شد؟

دوشنبه شب هفته گذشته در پی خروج آخرین نظامیان آمریکایی از فرودگاه بین المللی کابل، گروه طالبان اعلام پیروزی کرد و نفرات آن روز سه‌شنبه وارد فرودگاه شدند.

ژنرال کِنِت مکنزی، فرمانده ستاد مرکزی نیروهای نظامی آمریکا، سپس در کنفرانس خبری وزارت دفاع این کشور تأیید کرد که آمریکا خروج از افغانستان را کامل کرده و آخرین پرواز آمریکا نیمه شب فرودگاه بین‌المللی کابل را ترک کرده است.

با این حال هنوز طالبان تشکیل دولت را که پیشتر هدف خود اعلام کرده بود، تکمیل نکرده و جنگ در افغانستان نیز در ولایت پنجشیر همچنان در برابر نیروهای مقاومت ملی ادامه دارد.

کد خبر 5297011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      0 0
      امریکا تلاشش بر این هست که جنگ داخلی در افغانستان شعله ور بشه چون نون برای امریکا تو جنگ هست امریکا از هرگونه نا امنی ادمکشی جنگ درگیری اشفتگی در همه کشورها حمایت میکند چون ذاتش پلیدی هست پیش بینی نمیخواد که ادم بیسواد هم این رو میدونه ومیداند که امریکا طراح جنگ داخلیست در همه جا نه افغاتستان
    • سیامک IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      0 0
      به اطلاع این ژنرال برسانید ما برای تک تک دقایق افغانستان برنامه داریم و خدارا شکر می کنیم انطور که ما پیش بینی کرده ایم طالبان پیش میرودطالبان بهیچ وقت قادر به اداره افغانستان نخواهد بود و تمامی اعضای خودرا با جنگ یا با ... ازدست خواهدداد وانموقع نیز پاکستان نیز در گرداب افغانستان گرفتار خواهد شدو
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      1 0
      درود براحمدمسعود،که نقشه ی امریکا درافغانستان را خوب اجراکرد.