۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱:۰۱

در ارتباط تلفنی؛

انگلیس و هلند درباره شناسایی رسمی طالبان در افغانستان گفتگو کردند

انگلیس و هلند درباره شناسایی رسمی طالبان در افغانستان گفتگو کردند

نخست وزیر انگلیس با «مارک روته» همتای هلندی خود در ارتباط با اوضاع افغانستان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز؛ «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس با «مارک روته» همتای هلندی خود در ارتباط با اوضاع افغانستان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

گفته شده در این تماس تلفنی دو طرف بر ضرورت پیگیری تلاش‌های بین‌المللی و هماهنگ برای جلوگیری از بروز بحران انسانی در منطقه و در نتیجه بحران افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

در این ارتباط تلفنی همچنین مقامات ارشد انگلیس و هلند توافق کردند که هرگونه شناسایی طالبان به رعایت حقوق بشر و اجازه عبور امن اتباع خارجی از افغانستان بستگی خواهد داشت.

همچنین حضور مجدد دیپلماتیک در افغانستان در صورت مساعد شدن شرایط سیاسی در این کشور و تقویت روابط دو جانبه و ضرورت رفع اختلاف نظرها درباره پروتکل ایرلند شمالی در توافق برگزیت از دیگر مسائل مورد بحث در این ارتباط تلفنی بوده است.

این تماس تلفنی دو روز پس از آن صورت گرفته که وزیر خارجه هلند پس از آمریکا و ژاپن از تصمیم انتقال سفارت کشورش در افغانستان از کابل به دوحه قطر خبر داده بود.

امروز همچنین «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی از شروع به کار هیئت دیپلماتیک آمریکا در دوحه، پایتخت قطر خبر داد و گفت که فعالیت کادر دیپلماتیک آمریکا در ارتباط با افغانستان در دوحه آغاز شده و تلاش این هیئت بر روی ارتباط با شهروندان آمریکایی باقی مانده در افغانستان است.

وزیرخارجه آمریکا همچنین افزود که هفته آینده نشست بین المللی در سطح وزیران درباره افغانستان با حضور ۲۰ کشور برگزار می‌شود که در آن آخرین اوضاع و شرایط افغانستان بررسی خواهد شد.

کد خبر 5296114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha