۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۱۶

اسپوتنیک خبر داد؛

مقاومت پنجشیر پاکستان را به حمایت از طالبان متهم کرد

مقاومت پنجشیر پاکستان را به حمایت از طالبان متهم کرد

همزمان با اخبار ضد و نقیض از سقوط ولایت پنجشیر، جبهه مقاومت این ولایت، پاکستان را به حمایت هوایی و زمینی از نیروهای طالبان متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نیروهای مقاومت دره پنجشیر افغانستان امروز دوشنبه، پاکستان را به ارائه پشتیبانی هوایی و زمینی به طالبان جهت تصرف این ولایت متهم کردند.

«احمد مسعود» فرمانده جبهه مقاومت پنجشیر در افغانستان با انتشار توییتی در این باره گفت: این طالبان نیست که با ما می جنگد، بلکه ارتش پاکستان است و سازمان اطلاعات پاکستان هم رهبری شان می کند. طالبان آنقدر قوی نیست که با ما مبارزه کند اما ارتش پاکستان با آنها همکاری می کند.

فرماندهان نظامی جبهه مقاومت پنجشیر نیز می گویند که «پهپادهای پاکستانی» نیروهای آنها در این منطقه را هدف قرار دادند.

منابع متعددی نیز اعلام کرده اند که پاکستان نه تنها از طالبان پشتیبانی هوایی می کند بلکه نیروهای پرسنل ارتش پاکستان نیز در عملیات زمینی به طالبان در جنگ با جبهه مقاومت کمک می کنند.

صحبت های فوق در حالی مطرح شده است که صبح امروز «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان با انتشار توییتی، مدعی شد که ولایت پنجشیر به طور کامل به تصرف نیروهای طالبان درآمده است.

ادعای مذکور متقابلاً توسط جبهه مقاومت ملی افغانستان رد شد. این جبهه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ادعای دشمن متجاوز [طالبان] مبنی بر تصرف پنجشیر نادرست است. نیروهای مقاومت ملی در قرارگاه‌ها که از پیش‬ ایجاد شده بود، حضور دارند و از شب گذشته تاکنون جنگ در نقاط مختلف ادامه دارد.

کد خبر 5298457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یک ایرانی IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      سلام ، برای اولین بار در تاریخ افغانستان گویی قرار است که طیف های مختلفی از افغانستانی ها در جایی بنام پنجشیر گرد آمده متحد شوند ۰ اگر افغانی ها متحد بودند هیچ وقت اینهمه آوارگی و بدبختی نداشتند ۰خدایا همانطور که پاکستان باعث نابودی و ویرانی افغانستان شده الهی درد از پشت خنجر خوردن را به کشور پاکستا