۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۰:۲۹

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم:

محرومیت‌های خارگ در کنار ظرفیت ممتاز اقتصادی مصداق بی‌عدالتی است

محرومیت‌های خارگ در کنار ظرفیت ممتاز اقتصادی مصداق بی‌عدالتی است

بوشهر - نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: محرومیت‌های جزیره خارگ در کنار درآمدهای اقتصادی فراوان برای کشور مصداق ظلم و بی‌عدالتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جزیره خارگ در حوزه بهداشت و درمان دارای ضعف‌ها و مشکلات متعددی است و در همین راستا نشستی برای بررسی مشکلات بهداشت و درمان جزیره خارگ برگزار شد.

وی تصریح کرد: در صورتی که در گذشته توجه بیشتری به مسائل و مشکلات جزیره خارگ صورت گرفته بود امروز شاهد این حجم از مشکلات انباشته شده در این جزیره مقاوم نبودیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خارگ منبع درآمدی برای کل کشور است افزود: با این همه نعمت و ثروتی که در جزیره خارگ وجود دارد به آن توجهی نشده است.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت جزیره خارگ با وجود برخورداری از این میزان ثروت و تاریخ پرافتخار مقاومت مردمی انصافاً خیلی ظلم و بی عدالتی است ادامه داد: خارگ با محرومیت‌های فراوانی روبرو است.

جمیری به برخی از محدودیت‌های جزیره خارگ برای توسعه از جمله محدودیت جمعیت اشاره کرد و گفت: متناسب با نیاز این جمعیت توسعه امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی درمانی اتفاق نیفتاده است.

خارگ باید ویژه دیده شود

وی اضافه کرد: نفت بیمارستان ساخته ولی پزشک متخصص ندارد، دانشگاه پزشک متخصص دارد ولی تجهیزات ندارد، تأمین اجتماعی متخصص و تجهیزات دارد ولی مکانی در اختیار ندارد، در این شرایط نمی‌توان خدمت مناسبی به مردم ارائه داد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم با تاکید بر اینکه خارگ باید به صورت ویژه دیده شود بیان کرد: مردم و نیروهای شاغل در خارگ به امکانات درمانی سایر نقاط استان دسترسی ندارند، باید به صورت ویژه نیز به آن نگاه شود و به سلامتی ساکنین آن توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه مکان مناسبی برای درمانگاه تأمین اجتماعی خارگ فراهم نشده است اظهار داشت: نباید جزیره‌ای عمل شود و با یک تقسیم کار مناسب و تجمیع امکانات و نیازمندی‌های مردم می‌توان خدمات بیشتر و بهتری ارائه داد.

جمیری از مذاکره با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برای اورژانس هوایی خبر داد و افزود: تأمین اجتماعی تقبل کرده که یک سوم هزینه‌ها را تأمین کنند ولی اصرار ما این است که سهم تأمین اجتماعی باید بیش از اینها باشد.

وی افزود: استان بوشهر درآمدهای زیادی نصیب تأمین اجتماعی می‌کند و طبق قانون سازمان تأمین اجتماعی می‌توان یک سوم درآمدش در استان را برای مردم هزینه کند ولی واقعاً در حال حاضر شرایط اینگونه نیست و حق مردم ما ادا نمی‌شود.

کد خبر 5298724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha