۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۰۲

مدیر دارالقرآن تبلیغات گلستان:

هیئات مذهبی از توجه ویژه به قرآن غافل نشوند

هیئات مذهبی از توجه ویژه به قرآن غافل نشوند

گرگان- مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی گلستان گفت: یکی از اقدامات مهمی که هیئات مذهبی باید در کنار برگزاری مراسم مختلف در محرم انجام دهند، «توجه ویژه به قرآن» است.

سید مصطفی حسینی واعظ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: کارگروه قرآنی عملیات محرم در گلستان به همت مراکز قرآنی- مردمی اعم از مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی فعالیت داشته و برگزاری مراسم عزاداری در شهرهای مختلف استان و سیاه‌پوش کردن شهرها، مؤسسات و مراکز قرآنی استان از جمله این فعالیت ها است.

مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه در ایام دهه اول محرم ۱۴۰۰، فعالان و مراکز قرآنی – مردمی در قالب طرح مواسات؛ مبادرت به تهیه بسته‌های غذایی برای نیازمندان کردند، افزود: ۱۰ هزار غذای گرم به همراه دو هزار جلد کتاب «سلوک ارغوانی» به همت مجموعه قرآنیان و با کمک خیران در شهرهای مختلف استان توزیع شد.

وی بیان کرد: در دهه اول محرم ۵۰ قاری قرآن به محافل قرآنی در شهرهای مختلف استان گلستان اعزام شدند و برای نخستین بار هم هیئت فاطمیون در امام‌زاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس قبل از سخنرانی و مداحی «کارگاه ویژه سبک زندگی قرآنی» را برگزار کرد.

حسینی واعظ با اشاره به فعالیت‌های مجازی قرآنی و برگزاری مسابقه قرآنی، گفت: علاوه بر آن هم در فضای مجازی، یکسری کلیپ‌هایی با موضوع «سبک زندگی قرآنی» تحت عنوان قرآن و امام حسین (ع) تولیدشده که در این کلیپ‌ها اساتید قرآنی برجسته‌ای همچون حاج‌آقا حکیم از حافظان و مؤلفان قرآنی، استاد علی‌اصغر زنگانه، دکتر پاک‌دامن و یکی از علمای اهل سنت حضور داشتند که این کلیپ‌ها ضبط و در فضای مجازی هم منتشر شده است.

وی با اشاره به «پویش ختم قرآن کریم» از برگزاری ۷۰۰ مراسم ختم کامل قرآن کریم توسط دارالقرآنی‌ها، خانه‌های قرآن شهری و روستایی، قاریان، حافظان و همچنین حوزه‌های علمیه اهل سنت گلستان خبر داد.

مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: یکی از اقدامات مهمی که هیئات مذهبی ما باید در کنار برگزاری مراسم مختلف انجام دهند «توجه ویژه به موضوع قرآن» است چراکه اهل‌بیت (ع) نه تنها توجه خاصی به قرآن داشتند بلکه همه آنها فدای راه قرآن شدند لذا ضروری است که «منبر برنامه‌های هیئات مذهبی» برگرفته از مباحث قرآنی باشد و مراکز و مؤسسات قرآنی نیز در این منبرها فعال‌تر عمل کنند.

حسینی واعظ در پایان در مورد فعالیت‌های اربعین این استان هم گفت: هم اکنون این فعالیت‌ها از سوی مسئولان مربوطه در حال برنامه‌ریزی است که به‌ محض مشخص شدن اعلام خواهد شد.

کد خبر 5298732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha