۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۲:۳۸

در سخنرانی تلویزیونی؛

فرمانده ارتش پاکستان خواستار تشکیل دولت باثبات در افغانستان شد

فرمانده ارتش پاکستان خواستار تشکیل دولت باثبات در افغانستان شد

فرمانده ارتش پاکستان از رهبران افغانستان خواسته است تا همه مسائل مربوط به تشکیل یک دولت باثبات و همه شمول را به صورت مسالمت آمیز دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ژنرال قمر جاوید باجوه»، فرمانده ارتش پاکستان از رهبران افغانستان خواسته است تا همه مسائل مربوط به تشکیل یک دولت باثبات و همه شمول را به صورت مسالمت آمیز دنبال کنند.

باجو که این اظهارات را در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روزی تحت عنوان «روز دفاع از پاکستان» اظهار می‌داشت، همچنین افزود: اسلام آباد خواهان آن است که سازمان ملل و جامعه بین المللی نقش مثبت و سازنده‌ای را در روند تحولات صلح در افغانستان ایفا کنند.

فرمانده ارتش پاکستان این را نیز افزود که کشورش انتظار دارد که جامعه جهانی در این برهه سخت و حساس مردم افغانستان را فراموش و یا رها نکند.

این سخنان فرمانده ارتش پاکستان در شرایطی مطرح شده که برخی گروه‌های داخلی در افغانستان، اسلام آباد را بویژه در جریان تحولات پنجشیر به حمایت نظامی مستقیم و پشتیبانی هوایی از گروه طالبان متهم کرده‌اند. اتهامی که از سوی مقامات پاکستانی رد شده است.

با وجود رد اتهام دخالت نظامی پاکستان در تحولات پنجشیر و حمایت از گروه طالبان، اما در جریان اعتراضات اخیر صورت گرفته در کابل و برخی دیگر از شهرهای افغانستان، معترضان شعارهایی را علیه طالبان و پاکستان سر دادند و با حمل نوشته‌هایی خواستار توقف مداخلات پاکستان در افغانستان شدند.

کد خبر 5298746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha