۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۴:۲۵

روند افزایشی آمار مرگ کرونا در آمریکا؛

روزانه ۱۵۰۰ آمریکایی بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهند

روزانه ۱۵۰۰ آمریکایی بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهند

روند ابتلاء به ویروس کرونا در آمریکا همچنان آمار فزاینده ای را ثبت می‌کند به گونه ای که روزانه بیش از ۱۵۰۰ نفر جان خود را از دست می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، روند ابتلاء به بیماری کرونا در آمریکا همچنان آمار نگران کننده و بسیار زیادی را ثبت می‌کند.

در حالی که رقم ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا تا یک ماه پیش به کمتر از ۲۵ هزار مورد در روز رسیده بود، اما طی چند هفته گذشته این آمار بار دیگر صعودی شده و آخرین آمار حاکی از ابتلای بیش از ۱۶۰ هزار نفر در روز به ویروس کرونا در آمریکاست.

گفته شده براساس آخرین آمار در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های آمریکا بستری هستند.

در گزارش نیویورک تایمز گفته شده شرایط فعلی شیوع کرونا در آمریکا بیشتر شبیه به آغاز همه‌گیری در سال ۲۰۲۰ است.

در این گزارش همچنین گفته شده در حالی که تابستان با کاهش شمار زیادی از موارد ابتلاء به ویروس کرونا در آمریکا آغاز شد و انتظار می‌رفت پایان سخت‌ترین دوران همه‌گیری کووید -۱۹ در این کشور به زودی فرا برسد، اما با جهش آمار مرگ و میر و پر شدن بیمارستان‌ها، آمریکایی‌ها با این واقعیت تلخ روبرو شده‌اند که ویروس کرونا تا مدتی بخشی از زندگی آنها باقی خواهد ماند.

براساس آخرین آمارها نیز در حال حاضر هر روز بیش از ۱۵۰۰ آمریکایی در اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

تشدید شیوع کرونا در آمریکا در حالی است که آمار واکسیناسیون بالاتر رفته است و پیشرفت‌های چشمگیری در ایالت‌های جنوبی مشاهده می‌شود، اما در مناطقی از آمریکا نیز وضعیت به شدت بحرانی است و ۴۷ درصد از آمریکایی‌ها کامل واکسینه نشده‌اند، همچنین گونه مسری‌تر دلتا همچنان در حال تاخت و تاز است. با توجه به این شرایط، کارشناسان وضعیت کنونی آمریکا را «شکننده» توصیف کرده‌اند.

همچنین مقامات بهداشتی آمریکا تائید کرده‌اند که بیشتر بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند واکسینه نشده‌اند.

کد خبر 5298753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      0 1
      نسبت به جمعیت آمریکا مرگ و میرش کمتر از ایران هستش و آمریکا آمار دقیق اراعه میده ولی در ایران آمار ی دروغین از کشته های کرونا به بهداشت جهانی اراعه می کنند .
      • امید احدیان IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
        0 0
        عزیزم ارائه درسته نه اراعه
    • ۰ IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      0 1
      لعنت خدا بر کسی که دروغ میگوید تا گند خود بپوشاند
    • علی CA ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      0 0
      یعنی وضع ما خیلی بهتره،،،،مرگ کرونایی ایران 650_مرگ کرونایی آمریکا1500بدین ترتیب ما دوبرابر آمریکایی ها خوشبختیم،،،،،هورا،،،،،
    • ماهان IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      0 1
      این آمارها که دادید درست نیست، چرا اینقدر مشکلات مملکت خودمون سرپوش می‌زارید و با آمار غلط ، مشکلات کشور های دیگه رو بزرگ نمایی میکنید؟ آیا فکر می‌کنید مردم به اطلاعات درست دسترسی ندارند؟