۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۶

مدیرکل هواشناسی بوشهر:

خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود/ اختلال در ترددهای دریایی

خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود/ اختلال در ترددهای دریایی

بوشهر - مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ارتفاع موج دریا و تلاطم خلیج فارس خبر داد و گفت: این وضعیت باعث اختلال موقت در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس می‌شود.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز و فردا در برخی از ساعات به سرعت وزش بادهای شمال غربی در شمال خلیج فارس و فراساحل شمالی افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روزهای پنج شنبه و جمعه نیز به سبب وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی، سواحل و فراساحل استان به تناوب مواج خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: طی این مدت احتمال وقوع گردوخاک نیز در برخی از مناطق دور از انتظار نیست.

افزایش دما در استان

وی ادامه داد: همچنین از روز چهارشنبه تا جمعه تغییرات دمای هوا در برخی نقاط افزایشی خواهد بود.

شکوهی‌پور اضافه کرد: از چهارشنبه تا شنبه آینده شرایط برای افزایش سرعت وزش باد شمال غربی بر روی دریا، عمدتاً در مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس و سواحل و فراساحل استان فراهم است که در پی آن افزایش تلاطم دریا در این مناطق پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید شمال غربی و افزایش ارتفاع موج خلیج فارس از اختلال موقت در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خبر داد.

دریانوردان مراقب باشند

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: توصیه می‌شود طی این مدت دریانوردان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند و حتی الامکان از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

شکوهی‌پور افزود: طی ساعات آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا طی صبحگاه در برخی از نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد متغیر، غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در فراساحل شمالی، غالباً شمال غربی با سرعت ۱۴ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: در این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل شمالی در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 5299125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • جاشو IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      0 0
      تشکر