۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۰۷

هواشناسی هشدار داد؛

نفوذ گرد و غبار از عراق و کویت به بوشهر/ کیفیت هوا کاهش می‌یابد

نفوذ گرد و غبار از عراق و کویت به بوشهر/ کیفیت هوا کاهش می‌یابد

بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با هشدار در مورد نفوذ گرد و غبار از عراق و کویت به استان گفت: از امروز تا جمعه کیفیت هوای استان بوشهر کاهش می‌یابد.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با توجه به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی از امروز و تداوم آن تا روز جمعه بر روی کشورهای همسایه شمالی خلیج فارس از جمله عراق و کویت خواهیم بود.

وی با پیش بینی خیزش گرد و خاک در این مناطق، افزود: احتمال نفوذ گرد و غبار از روی این مناطق به روی شمال خلیج فارس و سواحل و مناطق شمالی و مرکزی استان و در پی آن کاهش کیفیت هوا طی این مدت دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در برخی از ساعات وزش باد و گاهی باد و گردوخاک و فردا در برخی از مناطق جنوبی مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

ارتفاع موج به ۱.۵ متر می‌رسد

وی بیان کرد: جهت وزش باد در مناطق شمالی و مرکزی غالباً شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و روی دریا و سواحل در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۲ گاهی تا ۵۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

شکوهی‌پور ادامه داد: جهت وزش باد در نواحی جنوبی غالباً جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ و در فراساحل تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا در مناطق شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل ۹۰ تا ۱۸۰ سانتی متر و در مناطق جنوبی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ و از بامداد فردا در فراساحل ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

لزوم پرهیز از از تردد غیر ضروری

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خواستار رعایت جوانب احتیاط در ترددهای برون شهری و دریایی شد و افزود: توصیه می‌شود از تردد غیر ضروری در سطح شهر برای عموم بویژه برای کودکان، سالمندان و بیماران خودداری شود.

کد خبر 5299886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha